; ?>; ?> آکسیوس: هریس فاصله با ترامپ را حفظ کرده است - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۰

آکسیوس: هریس فاصله با ترامپ را حفظ کرده است

رسانه آمریکایی در گزارشی با استناد به سه نظرسنجی تازه منتشر شده از سوی پایگاه‌های نظرسنجی، گزارش کرد که نامزد حزب دموکرات پیشتازی خود بر رقیب جمهوری‌خواه خود را حفظ کرده است.
آکسیوس: هریس فاصله با ترامپ را حفظ کرده است

با نزدیک‌تر شدن به تاریخ پنجم نوامبر (۱۵ آبان) و روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، روزانه نظرسنجی‌ها و مطالب بیشتری پیرامون رقابت‌های انتخاباتی «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور و نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا منتشر می‌شود.

در هفته‌ای که گذشت، سه نظرسنجی معتبر از سوی «بلومبرگ/مورنینگ کانسالت» (Bloomberg News/ Morning Consult)،   «واشنگتن‌پست»  و «رویترز و موسسه ایپسوس» منتشر شد و هریک از نظرسنجی‌های مذکور، حاکی از پیشتازی باثبات و فزاینده هریس در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند.

در همین راستا، تارنمای تحلیلی آکسیوس در گزارش امروز خود، با استناد به هر سه نظرسنجی اشاره شده نوشت: «همزمان با پایان یافتن ماه آگوست، در مقایسه با ماه گذشته، معاون رئیس‌جمهور پیشتازی اندکی بر رئیس جمهور پیشین پیدا کرده است.

آکسیوس همچنین نوشت: «سه نظرسنجی منتشر شده حاکی از تغییر روند حمایت رای‌دهندگان از نامزد حزب دموکرات پس از کناره‌گیری جوی بایدن از رقابت‌ها و حمایت از هریس است.»

رئیس‌جمهور آمریکا پس از مناظره «فاجعه‌وار خود با ترامپ» و نداشتن شانسی برای شکست رقیب جمهوری‌خواه خود، در ماه ژوئیه از رقابت‌های ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور کناره‌گیری و از معاون خود حماست کرد. از زمان تبدیل شدن هریس به نامزد حزب دموکرات، او به‌طور فزاینده‌ای در بیشتر نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده است و محبوبیت فزاینده هریس، به «چالشی عظیم» برای کارزار انتخاباتی ترامپ تبدیل شده است و پیشتازی ترامپ از بین رفته است.

تارنمای تحلیلی آکسیوس نیز با اشاره به این مسئله و با استناد به سه نظرسنجی مذکور نوشت: «میزان حمایت از هریس در ایالت‌های میدان نبرد افزایش یافته و انتظار می‌رود این روند افزایشی به‌طور پایدار ادامه پیدا کند.»

در نظرسنجی وال‌استریت‌ژورنال، هریس با اختلافی یک درصدی از ترامپ پیشی گرفته است.

پیشتازی هریس با اختلافی چهار درصدی در نظرسنجی برگزار شده توسط رویترز و موسسه ایپسوس نیز مشهود بود. نکته حائز اهمیت پیرامون این نظرسنجی، افزایش میزان پیشتازی هریس در مقایسه با روزهای پایانی ماه ژوئیه است. بطوریکه معاون رئیس جمهور آمریکا در ماه گذشته فقط یک درصد از رقیب جمهوری‌خواه خود جلوتر بود.

طبق نظرسنجی بلومبرگ/مورنینگ کانسالت نیز، هریس با اختلافی ۲ درصدی در همه ایالت‌های موسوم به ایالت‌های «میدان نبرد» پیشتاز است.

از طرفی، طبق گزارش آکسیوس، به باور رای‌دهندگان، هریس در زمینه پاسداری از آزادی‌های مدنی و شخصی شهروندان قابل اعتمادتر از ترامپ است.

میزان حمایت از هریس در بین زمان و رای‌دهندگان اسپانیایی نیز افزایش یافته است.

اما به باور آکسیوس، هریس برای افزایش شانس پیروزی خود، به جذب بیشتر آرای افراد رنگین پوست، مخصوصا سیاه‌پوستان آمریکایی نیاز دارد. طبق نظرسنجی وال‌استریت‌ژورنال، اکنون هریس از حمایت ۸۳ درصدی سیاه‌پوستان برخوردار است. اما این رقم از حمایت ۹۱ درصدی سیاه‌پوستان از بایدن در سال ۲۰۲۰ کمتر است.

در چنین شرایطی، ترامپ بارها ادعا کرده که در همه یا اکثر نظرسنجی‌ها پیشتاز است، حتی با وجود تغییر در نظرسنجی‌های ملی این نظر را می‌دهد. اما کارازار انتخاباتی او به طور فزاینده‌ای استدلال می‌کند که نظرسنجی‌ها در گذشته درباره ترامپ اشتباه کرده‌اند و دوباره هم اشتباه خواهند کرد.

اما محبوبیت فزاینده هریس به شخص او محدود نشده است؛ در نظرسنجی بلومبرگ/مورنینگ کانسالت مشخص شد حدود ۳۰ درصد از رای دهندگان ایالت‌های کلیدی می‌گویند که انتخاب «تیم والتس» فرماندار مینه سوتا از سوی هریس به عنوان معاونش، باعث شد تا احتمال بیشتری برای رای دادن به او فراهم شود، در حالی که تنها ۲۳ درصد از رای دهندگان این ایالت‌ها اعلام کردند که انتخاب سناتور «جی. دی ونس» توسط ترامپ به عنوان معاونش باعث می‌شود تا آنها به ترامپ رای بدهند.

رای‌دهندگان ایالت‌های کلیدی آمریکا به احتمال زیاد والتس را از نظر ذهنی مناسب‌تر، صادقتر و دلسوزتر از ونس می‌دانند.

فقط ۹ هفته تا روز رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی است.

هر ۲ نامزد ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) در شبکه  «ای بی سی نیوز» توافق کرده‌اند. این مناظره، مشابه مناظره پیشین ترامپ و بایدن، روی چشم‌انداز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیرگذار خواهد بود.

کد مطلب: 222280
برچسب ها: ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *