۰
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۵

پزشکیان: از قصور چشم‌پوشی و به مقصر همان زمان تذکر دهیم

رئیس‌جمهوری گفت: از اعضای دولت خواسته‌ام اگر شاهد قصوری بودند، از آن عبور کنند و اگر تقصیری دیدند، دنبال مچ‌گیری نباشند بلکه به مقصر تذکر دهند تا مسیرش را اصلاح کند.
پزشکیان: از قصور چشم‌پوشی و به مقصر همان زمان تذکر دهیم
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود پزشکیان در نشست مشترک اعضای هیئت دولت و اعضای شورای‌ عالی قضایی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای دولت و شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی، از نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده در این جلسه، به ویژه سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای قدردانی کرد و دغدغه‌های مطرح شده را مسئله و دغدغه مشترک همه کارگزاران نظام دانست که باید با همدلی و همکاری آن‌ها را پیگیری و رفع کرد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه وفاق ملی برای من شعار نیست چون اساسا اهل شعار دادن نیستم، افزود: قلباً به وفاق و همدلی باور و یقین دارم که بدون همدلی، هم‌افزایی و همکاری صمیمانه نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.
پزشکیان با یادآوری به واقعه فتح مکه و توصیه پیامبر اسلام مبنی بر اینکه امروز همه مسلمان و نه لزوما مومنان با هم برادر هستند، اظهار کرد: وقتی رسول خدا اعلام می‌کند کسانی که تا ساعتی قبل دشمن بودند، حالا که اظهار مسلمانی می‌کنند، برادر ما هستند، آیا دیگر برای ما که حقیقتا با هم برادر هستیم، محل و موضوعی برای اختلاف باقی می‌ماند؟

وی یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی را حاکمیت مفاهیم ارزشمند انقلابی همچون عدالت، انصاف، برادری و وفای به عهد برشمرد و گفت: موکدا از اعضای دولت خواسته‌ام اگر به قصوری برخوردند، از آن عبور و اگر هم تقصیری مشاهده کردند، دنبال مچ‌گیری نباشند بلکه همان زمان به مقصر تذکر دهند تا مسیر خود را اصلاح کند. اگر ما از قصور و تقصیری که قابل گذشت است، نگذریم، خود را در برابر خدا قرار داده‌ایم.

پزشکیان تاکید کرد: رسول خدا تاکید کرده که تقویت برادری از نماز و روزه هم مهم‌تر است، پس بیایید با تکیه بر برادری و با وفاق و همدلی و هم‌افزایی برای تامین مطالبات و خواسته‌های مردم تلاش کنیم.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اصول اسلام از جمله اینکه هرگز نباید از مجازات افراد خطاکار خوشحال شد بلکه فقط باید حکم الهی را جاری کرد و نه بیشتر، تصریح کرد: این بالاترین و والاترین سطح رعایت حقوق بشر است که اگر به طور دقیق به آن عمل کنیم، جامعه متحول خواهد شد؛ اگر به این اصول عمل و صادقانه و خالصانه برای مردم کار کنیم و به آنان عشق بورزیم، آنان نیز ما را باور می‌کنند و یاری‌مان خواهند کرد.

کد مطلب: 222109
برچسب ها: مسعود پزشكيان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *