۰
جمعه ۲ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰

تغییر قیمت خودرو، عجیب شد

قیمت خودرو امروز ۲ شهریور ۱۴۰۳ با توجه به تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، ثابت است و تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. اما روند باثبات بازار خودرو در هفته آینده نیز تکرار خواهد شد؟
تغییر قیمت خودرو، عجیب شد

 ثابت است و به دلیل تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودرو تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. هفته‌ای که گذشت، بازار خودرو زیر سایه فروش ایران خودرو و بلوکه ۲۳۰ میلیون تومان پول در حساب‌های وکالتی بیش از یک میلیون نفر، روزهای بسیار آرامی را پشت سر گذاشت. اما آیا این روند در هفته آینده نیز تکرار خواهد شد یا خیر؟

تجارت‌نیوز نوشت: عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو در ادامه تأثیر واردات قطره‌چکانی خودرو را بر روند این بازار بررسی می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی در طول هفته جاری، غالباً کاهش جزئی داشت. کوییک S دنده‌ای با مدل ۱۴۰۳ یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود. این خودرو که هفته گذشته افت ۷.۵ میلیون تومانی داشت، این هفته تنها ۵۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شد و به ۴۰۷ میلیون تومان رسید.

شاهین G با مدل ۱۴۰۳، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، یکی از کم‌نوسان‌ترین محصولات داخلی این روزهای بازار به شمار می‌رود که طی دو هفته گذشته افت قیمت ۲۰ میلیون تومانی را ثبت کرده بود، این هفته چهار میلیون تومان دیگر افت قیمت داشت و به کانال ۶۹۸ میلیون تومان سقوط کرد.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های محبوب بازار محسوب می‌شود که طی دو هفته گذشته با افت باورنکردنی ۵۴ میلیون تومان روبه‌رو شده، از ابتدای هفته جاری چهار میلیون تومان دیگر ارزان شد و به کانال ۶۸۲ میلیون تومان رسید.

تارا اتوماتیک V۴ که لوکس‌ترین سدان تولیدی ایران خودرو محسوب می‌شود، از ابتدای هفته جاری هفت میلیون تومان گران‌تر شد و با ۹۳۳ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای خارجی

قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی بازار نیز با تبعیت از داخلی‌های بازار، نزولی است.

جک J۴ آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که در هفته پیش افت عجیب ۱۱۲ میلیون تومان را تجربه کرده بود، این هفته هشت میلیون تومان گران‌تر شد و به کانال ۷۸۳ میلیون تومان رسید.

ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دنده‌ای یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X۲۲ به شمار می‌رود که هفته گذشته ۱۱ میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته ۳۵ میلیون تومان دیگر افت قیمت داشت و به ۹۰۷ میلیون تومان رسید.

فیدلیتی پرایم پنج‌نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور است که طی دو هفته گذشته افت سنگین ۱۵۰ میلیون تومانی را تجربه کرده بود؛ در هفته جاری، ۵۰ میلیون تومان دیگر کاهش یافت و به کانال یک میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان سقوط کرد.

اکستریم VX لوکس‌ترین کراس‌اوور چینی بازار به شمار می‌رود که از هفته اخیر، قیمت آن در بازار مشخص شد. این خودرو که در هفته پیش ۴۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، این هفته نیز با افت قیمت دوباره ۷۰ میلیون تومانی، روی کانال چهار میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان قرار گرفت.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو بیان کرد: بازار خودرو همانطور که پیش بینی می‌شد همچنان در رکود بوده و هفته آینده هم قطعاً در رکود خواهد بود. خودروهای وارداتی توانستند تأثیر خود را در بازار بگذارند و این موضوع با همین واردات قطره‌چکانی ماشین‌های وارداتی انجام گرفته است. خودروهای مونتاژی هم از قیمت‌ها و حباب‌های عجیب‌وغریب داشتند، فاصله گرفتند و شرکت‌ها هم به سمت فروش قسطی، روی آوردند.  

وی ادامه داد: در گذشته قیمت‌های خودروهای وارداتی که با مدل ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ در سامانه عرضه شده بودند، در بازار با قیمت‌های دو یا سه برابر به فروش می‌رسیدند، اما در حال حاضر قیمت این خودروها به قیمت سامانه آن‌ها نزدیک می‌شوند و افرادی که برای سرمایه‌گذاری اقدام به خرید خودرو کرده بودند، به نوعی از سرمایه‌گذاری خود ناامید هستند.

هفته پیش هم طرح فروش ایران خودرو برگزار شد که همگی مشاهده کردند چقدر دردسرساز شد. ثبت‌نام این حجم از افراد نشان از این دارد که مردم تا چه حدی به دنبال خودروهایی با قیمت مناسب‌تر هستند.

کد مطلب: 221839
برچسب ها: خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *