۰
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۰

گزارشی از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چهارمین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور پرداختند که جزییات آن را می توانید در این گزارش مرور کنید.
گزارشی از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کشور
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت صبح امروز سه شنبه-۳۰ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت اسکندر مؤمنی ، وزیر پیشنهادی کشور پرداختند.

در ابتدای این جلسه، ولی الله بیاتی ضمن قرائت گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی درباره وزیر پیشنهادی کشور از موافقت این کمیسیون با برنامه های  اسکندر مؤمنی خبر داد.

همچنین ابراهیم رضایی از نظر مساعد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر پیشنهادی کشور خبر داد.

از طرف کمیسیون عمران، نیز عبدالجلال ایری با قرائت گزارش کمیسیون متبوع خود، از موافقت با پیشنهاد تصدی اسکندر مؤمنی برای پست وزارت کشور خبر داد.

مخالفان وزیر پیشنهادی کشور

«مومنی» به حوزه معیشتی کارکنان وزارت کشور توجه کند

مصطفی پوردهقان از وزیر پیشنهادی کشور خواست که در حوزه‌های اجتماعی و در مواجهه با تنش‌ها و ناهنجاری‌ها با استفاده از رویکردهای فرهنگی و اجتماعی برخورد کرده و همچنین به مسائل معیشتی کارکنان وزارت کشور توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات معیشتی در وزارت کشور و در بین فرمانداران و بخشداران گفت: با عینک سیاسی به استان‌ها نگاه نکنید. استانداران و فرمانداران را براساس دانش‌شان انتخاب کنید.

«مومنی» در انتخاب استانداران و فرمانداران دقت کند

حمیدرضا گودرزی با اشاره به تجربه خود در وزارت کشور گفت: وزارت کشور وزارت گسترده‌ای است که تمامی نظم و انضباط داخل کشور به این وزارتخانه برمی‌گردد. درخواست ما این است که در انتخاب استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران و همچنین در سازمان شهرداری و دهیاری‌ها دقت فراوان کنیم.

مومنی تخصص های مورد نیاز وزارت کشور را ندارد

محمد باقری با بیان اینکه آقای مومنی در حوزه‌های تخصصی مورد نیاز وزارت کشور نه تجربه‌ و نه علم دارد، گفت: وزیر کشور باید تجربه و علم کافی داشته باشد و اگر کسی که نه علم و نه تجربه آن را دارد نباید در وزارتخانه بگذاریم که باید مسائل سیاسی فرهنگی اجتماعی را درک کند.

***

موافقان وزیر پیشنهادی کشور

 کارنامه مومنی مثبت است

عباس صوفی با بیان اینکه کارنامه مومنی مثبت است، افزود: وقتی که در سال‌های دهه ۸۰ یعنی قریب به ۲۰ سال پیش سالانه ۲۸ هزار تلفات جاده‌ای داشتیم ایشان برنامه‌ای را اجرا کرد که این تلفات تا ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرد. این یعنی در عملکرد موفق کارنامه سردار مؤمنی دو نکته دارد اول اینکه این فرد برای جان انسان‌ها اهمیت قائل است و در چنین شرایطی دلیل ندارد ما دنبال افرادی برویم که کارنامه درستی ندارند، دوم اینکه به هر حال ایشان آدم موفقی است که در هر سمتی قرار گرفته موفق عمل کرده است. 

رییس‌جمهور بهترین گزینه را برای وزارت کشور معرفی کرد

محمد میرزایی با بیان اینکه بررسی شخصیت و برنامه‌های دکتر مومنی  بیانگر آن است که رئیس جمهور محترم بهترین گزینه را برای وزارت کشور انتخاب کرده‌اند،‌ تصریح کرد: وظیفه نمایندگان محترم است که با رای بسیار بالا از این انتخاب حمایت کنند تا ان‌شاءالله ایشان با قدرت مسئول مدیریت و رهبری امور سیاست داخلی کشور شود.  تلفیق رویکردهای سیاسی، امنیتی و اجتماعی و عمرانی تجربه و شخصیت دکتر مؤمنی بر اساس کار ویژه‌های وزارت کشور که به بحث‌ها و موضوعات سیاسی اجتماعی امنیتی به عنوان می‌پردازد بیانگر تلفیق نگاه سیاسی و عمرانی و امنیتی با رویکرد اجتماعی است.

مومنی برنامه مشخصی درباره اتباع دارد

نصرالله پژمانفر با بیان این‌که وزیر پیشنهادی کشور برنامه مشخصی در حوزه‌های مختلف دارد گفت که از جمله برنامه‌های مومنی در بحث اتباع است.

مومنی رویکرد تعاملی و مشارکتی دارد

حسن هاشمی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی کشور رویکردی تعاملی، اقناعی و مشارکتی به مسائل دارد که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد، افزود: آقای مومنی تمامی ویژگی‌هایی که رهبری به عنوان ملاک و شاخص برای رای اعتماد فرمودند، را دارند.

***

برنامه هفتم توسعه مبنای عملکرد ما در وزارت کشور خواهد بود

در ادامه این جلسه،‌ اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور ضمن دفاع از برنامه های خود برای این وزارتخانه، با بیان اینکه قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قانون برنامه پنج ساله هفتم و دیگر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی مبنای تمام هدف‌گذاری‌ها، تصمیمات و اقدامات ما خواهد بود، افزود: می‌خواهیم با نظارت و کمک شما الگویی از وفاق ملی که شعار محوری رئیس جمهور محترم نیز بوده برای سربلندی ایران عزیز باشیم. وزارت کشور دولت چهاردهم مصمم است تا از همه امکانات و منابع انسانی موجود بهره ببرد و در گامی بلندتر با تسهیل‌گری مشارکت جویی و استمداد از همه نخبگان و مجامع علمی و تحقیقاتی فرصت سازی کند تا به خواست خدا افق‌های جدیدی برای تحلیل و تقلیل مشکلات کشور بگشاید.

 

لازم به ذکر است که رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

کد مطلب: 221676
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *