۰
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰

خداداد عزیزی: استقلالی‌ها به قلعه‌نویی ناسزا می‌گفتند، حالا اسطوره شده است؟

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال گفت: من نه پرسپولیسی هستم و نه استقلالی و هیچ وقت به بازیکن یا مربی بی‌احترامی نکرده‌ام.
خداداد عزیزی: استقلالی‌ها به قلعه‌نویی ناسزا می‌گفتند، حالا اسطوره شده است؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، خداداد عزیزی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره موضوعات مختلف از جمله حواشی اخیر در یکی از پلتفرم‌ها، وضعیت تیم ملی، لیگ برتر و ... صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

چرا اثری از خداداد در فوتبال ایران نیست؟

اینطوری راحت‌تر هستم.

فکر می‌کنید باشگاه‌ها برای مربیگری سراغ شما نمی‌آیند یا خودتان دوست ندارید مربیگری کنید؟

شاید هر دو مورد باشد، ولی با شرایطی که الان دارم، راحت‌ترم.

یعنی حضور در برنامه‌های پلتفرم و تلویزیون بیشتر برای شما درآمد دارد تا حضور در فوتبال؟

الان کار کردن سخت شده است. متأسفانه همه چیز با روابط و ضوابط پیش می‌رود. خیلی دوست ندارم وارد اینطور قضایا شوم که با رابطه به من کار بدهند. به همین دلیل، از کار در برنامه‌های پلتفرم رضایت دارم تا مربیگری. مربیگری در ایران رابطه شده است. یک نفر به 5 تیم می‌گوید چه کسی کار کند. ایشان دستور می‌دهد چه کسانی سرمربی باشند. تیم‌های صنعتی هم شرایط خودشان را دارند. در این فوتبال چیزی نمی‌بینم که خودم را به آب و آتش بزنم.

منظورتان از آن یک نفر چه کسی است؟

بالاخره این افراد هستند. متأسفانه فوتبال ما برعکس دوستانی که می‌خواهند پاک جلوه دهند، فاسد شده است.

شما با استقلال مشکلی دارید؟

چطور؟ چرا باید با استقلال مشکل داشته باشم؟

چون از شب گذشته در صفحات مجازی حملات زیادی به شما شد که به اسطوره‌های استقلال مثل امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی توهین کرده‌اید.

من هیچ وقت به استقلال بی‌احترامی نکرده‌ام.

گویا در یکی از پلتفرم‌ها زمانی که هاشم بیگ‌زاده اسم امیر قلعه‌نویی را با عنوان «امیرخان» و فرهاد مجیدی با «آقا» خطاب می‌کند با کنایه جواب داده‌اید. آیا موضعی نسبت به این دو نفر دارید؟

چرا باید با استقلال و افراد مشکل داشته باشم؟ عده‌ای تن‌شان می‌خارد و برای من مهم نیست چه چیزی می‌نویسند یا چه چیزی می‌گویند. فیلم این برنامه موجود است. برخی‌ها بیکار هستند. من اصلا نگفتم چرا از کلمه «خان» یا «آقا» استفاده کردید. من فقط سوال پرسیدم چه چیزی گفتی؟!

پس چرا در صفحات مجازی به شما حمله شده است؟

مهم نیست. تا دیروز یکسری از هواداران استقلال به آقای قلعه‌نویی ناسزا می‌گفتند، الان ایشان چطور اسطوره شد؟ تا همین چند وقت پیش در ورزشگاه به او ناسزا می‌گفتند، به یکباره به من حمله کردند که چرا بی‌احترامی کرده‌ام؟ صحبت‌هایم مشخص است و بی‌احترامی نکرده‌ام. من فقط پرسیدم «چی»، اصلا نگفتم چرا گفتی خان یا آقا! برخی‌ها دوست دارند شلوغ کنند.

برخی‌ها اعتقاد دارند چون دوستان پرسپولیسی زیادی دارید هر از گاهی نسبت به استقلالی‌ها واکنش منفی نشان می‌دهید.

من نه پرسپولیسی‌ام نه استقلالی. داشتن دوستان پرسپولیس ربطی به این ندارد که به استقلال توهین کنم. برای من اهمیتی ندارد چه تیمی قهرمان شود. سال 80 یا 81 که از امارات به ایران برگشتم هم با استقلال مذاکره کردم هم پرسپولیس ولی به لحاظ مالی به توافق نرسیدیم. من هیچ وقت بی‌احترامی نکرده‌ام و حتی به قلعه‌نویی می‌گویم آقای قلعه‌نویی، چون بزرگ‌تر است. کسی که از من کوچک باشد با اسم کوچک صدا می‌کنم و بزرگ تر باشد با لفظ آقا. همیشه احترام گذاشته‌ام و هیچ وقت فوتبالیست یا مربی را ضایع نکرده‌ام. حتی زمانی که از قلعه‌نویی ایراد فنی گرفتم، گفتم آقا یا خان  و بی‌احترامی نکرده‌ام.

پس از جدایی از تیم ملی تبدیل به منتقد جدی قلعه‌نویی شدید، آیا به خاطر اختلاف‌هاست یا بحث‌ها فقط فنی است؟

من همیشه منتقد بودم. آیا زمان کارلوس کی‌روش، اسکوچیچ و ... انتقاد نمی‌کردم؟ دوستان می‌خواهند خوش‌شان بیاید یا نیاد، ولی من حرفم را می‌زنم. سه ماه کنار تیم ملی کار کردم و همان زمان نظراتم در برخی از مسائل منفی بود. وقتی دیدم حرف‌هایم تأثیری ندارد به اضافه یکسری مسائل تصمیم گرفتم بیرون بیایم. در تیم ملی باید مثبت صحبت کنید. اگر قرار بود همه چیز مثبت باشد تیم ملی قهرمان آسیا می‌شد. باید ایرادها را گفت نه اینکه همیشه مثبت صحبت کرد!

هفته اول لیگ برتر را چطور دیدید؟

در هفته‌های اول چیزی مشخص نمی‌شود ولی طبق آخرین صحبتی که با جواد نکونام پیش از شروع بازی‌های لیگ داشتم، شرایط را خوب دیدم. به نظرم، استقلال با مهره‌های خارجی که جذب کرده است، تیم خطرناکی می‌شود. بردن شمس‌آذر در بیرون از خانه یعنی اینکه استقلال تیم خوبی دارد. با نکونام پس از اردوی ترکیه صحبت کردم و از تیمی که بسته بود به نسبت سال گذشته که برای او بازیکن نگرفتند، رضایت داشت. سال گذشته با علی خطیر، مدیرعامل وقت استقلال اختلاف داشت ولی امسال شرایط برای او بهتر پیش رفته است و به نظرم شانس قهرمانی استقلال زیاد است. البته، استقلال همیشه مدعی بوده و جواد نکونام نیز کارش را بلد است.

پرسپولیس و سپاهان را چطور دیدید؟

بازی سپاهان مقابل شباب الاهلی امارات در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا را دیدم. نمی‌دانم روز سپاهان نبود یا زمین خراب بود، ولی آنها چیز خاصی نشان ندادند که بگوییم مدعی قهرمانی هستند. پرسپولیس بازیکنان تأثیرگذاری مثل علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی را از دست داد و پیدا کردن جانشین برای بیرانوند سخت است. کار پرسپولیس سخت است ولی روی هفته‌های اول نمی‌توان نظر قطعی داد. با این حال، استقلال شانس بیشتری برای قهرمانی دارد.

کد مطلب: 221566
برچسب ها: خداداد عزیزی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *