۰
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۰

خبر جدید خاندوزی از خزانه کشور

وزیر اقتصاد گفت: در دولت سیزدهم، سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی که حکم بر زمین مانده قانون بود، بدون هیچ حاشیه‌ای جایگزین روش سنتی مالیات بر ارزش افزوده شده است.
خبر جدید خاندوزی از خزانه کشور
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ احسان خاندوزی، اظهار داشت: امروز در مقایسه با شروع سال ۱۴۰۰ می‌توان نشان داد، هم درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار به شکل بی‌سابقه‌ای فعال شده است، هم آرزوی حساب واحد خزانه و پرداخت به ذینفع نهایی به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده است.

ایسنا در خبری نوشت:وزیر اقتصاد خبر داد که در وزارت اقتصاد علاوه بر راه‌اندازی سامانه ملی مجوزهای ملی کسب و کار، حساب واحد خزانه راه‌اندازی شده است.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پیامی به مناسبت روزهای پایانی و روز ارتش، اعلام کرد: ما در وزارت امور اقتصادی و دارایی تلاش کردیم، جعبه ابزار سیاست‌گذار را که بسیار محدود و بسیار ناقص بود را به سرعت کامل کنیم و به حمدالله موفق شدیم، بر مقاومت‌هایی که دستگاه‌های اجرایی برای تحول داشتند، غلبه کنیم.

وی تاکید کرد: امروز در مقایسه با شروع سال ۱۴۰۰ می‌توان نشان داد، هم درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار به شکل بی‌سابقه‌ای فعال شده است، هم آرزوی حساب واحد خزانه و پرداخت به ذینفع نهایی به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده است. هم برای نخستین بار سامانه صورت‌های مالی و اطلاعات شرکت‌های تحت مدیریت دولت با بیش از ۲۰۰۰ هزار شرکت برای همگان شفاف‌سازی شده است، هم سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی که حکم بر زمین مانده قانون بود، بدون هیچ حاشیه‌ای جایگزین روش سنتی مالیات بر ارزش افزوده شده است. هم سامانه دارایی‌های غیرمنقول دولت یعنی سادا نوین توانسته بیش از ۱.۱ میلیون فقره املاک دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی را با دقت بالا مستندسازی نماید.

به گفته خاندوزی، همه این‌ها یعنی عبور از دولتی که نه خود می‌دانست چه دارایی و چه حساب‌های بودجه‌ای و چه شرکت‌هایی دارد نه مردم، به دولتی که هم می‌داند و هم می‌تواند بر آن‌ها مدیریت کند.

کد مطلب: 221517
برچسب ها: خزانه دولت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *