۰
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰

۴ وزیر پیشنهادی پزشکیان زیر تیغ مجلس

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی بر این باور است که نمایندگان به پیشنهاد پزشکیان درباره وزارت امور خارجه رأی می‌دهند و در نهایت عراقچی وزیر امور خارجه می‌شود.
۴ وزیر پیشنهادی پزشکیان زیر تیغ مجلس

از نظر نمایندگان کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم مانند هر کابینه دیگری بی‌عیب و نقص نبوده و در کنار نقاط قوتی که داشته، نقطه ضعف هم دارد. برای نمونه محمد باقری بناب، عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین معرفی اسکند مومنی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور را یکی از نقاط ضعف کابینه پیشنهادی پزشکیان می‌داند.

او با حضور وزیر زن در کابینه مخالفت نمی‌کند و حتی بحث کمک به خانم فرزانه صادق را به میان می‌آورد اما می‌گوید خود وزیر پیشنهادی هم باید نمایندگان را قانع کند.

در کنار این موارد از نظر باقری بناب، مجلس دست رد به گزینه پیشنهادی پزشکیان برای وزارت امور خارجه نمی‌زند و در نهایت عراقچی وزیر امور خارجه خواهد شد.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با محمد باقری بناب، عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:

***

*آقای باقری بناب! تشکیل دولت وفاق ملی از وعده های اصلی آقای پزشکیان بود، کابینه پیشنهادی که دیروز به مجلس ارائه شد در راستای تحقق این وعده بود؟

در مورد برخی از اعضای پیشنهادی کابینه صفر تا صد مشکل هستند، لذا در مورد آنها باید مقداری تجدیدنظر شود. به نظرم در مورد برخی وزارتخانه مشکلات اساسی وجود دارد که عبارتند از وزارت کشور، وزارت صمت، وزارت علوم.

اشکالات و ایراداتی به حضور خانم صادق در کابینه پیشنهادی وارد است

اینها وزارتخانه‌هایی هستند که به نظر می‌رسد نمایندگان از آنها استقبال نکنند. همچنین برای خانم فرزانه صادق هم ایرادات و اشکالاتی مطرح می‌کنند که باید با نمایندگان صحبت کنند که قانع شوند چرا که در غیر این صورت، موارد مذکور چند وزیر پیشنهادی هستند که به نظر می‌رسد شاید درباره آنها مشکل ایجاد شود.

*یعنی بعید می‌دانید خانم صادق رأی اعتماد مجلس را بگیرد؟

بنده به خانم صادق کمک می‌کنم چراکه او را می‌شناسم و کمکش می‌کنم اما برای گرفتن رأی اعتماد باید نمایندگان را قانع کند.

پیشنهاد حضور علی‌آبادی در وزارت نیرو خوب است

*مردم به امید تغییر به آقای پزشکیان رأی دادند اما در لیست کابینه پیشنهادی تعدادی از اعضای کابینه دولت سیزدهم هم حضور دارند...

یکی دو نفر یعنی آقایان اسلامی و خطیب در لیست کابینه پیشنهادی بودند...

*البته علی‌آبادی هم گزینه پیشنهادی وزارت نیرو هستند.

آقای علی آبادی بعداً به دولت اضافه شد، او فرد متخصصی است که به نظرم پیشنهاد برای حضور علی‌آبادی در وزارت نیرو کار خوبی است. البته در وزارت کشور و بحث‌های فرهنگی باید دقت بیشتری صورت می‌گرفت.

پزشکیان باید در مورد وزیر کشور پیشنهادی تجدیدنظر می‌کرد

*در مورد وزارت کشور دولت آقای رئیسی نقدهایی به حضور چهره نظامی مطرح می شد و الان همان موضوع تکرار شده است.

یک اقدام اشتباهی که آقای پزشکیان انجام داده همین است که آقای مومنی را برای وزارت کشور معرفی کرده اند، کاری ندارم که ایشان نظامی هستند ولی ایشان فردی با سبک و سیاق و منش متفاوت از پزشکیان هستند. آقای مومنی پیش از این در راهنمایی رانندگی و ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده، لذا به نظر می‌رسد باید در مورد مومنی تجدیدنظر می‌کردند.

عراقچی رأی می آورد

*شانس آقای عراقچی برای گرفتن رأی اعتماد از مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

عراقچی رأی می‌آورد.

*البته به نظر می رسد مخالفان تیم مذاکره کننده هسته ای در مجلس برای حاشیه سازی برنامه ریزی می کنند و ...

این حاشیه‌سازی همیشه وجود دارد.

کد مطلب: 221193
برچسب ها: پزشکیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *