۰
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۰

عصبانیت بایدن از کار‌های نتانیاهو!

آمریکایی‌ها از اقدامات اخیر نتانیاهو که سبب افزایش تنش در منطقه شده اصلا خوششان نیامده و گویا کار به مجادله لفظی بایدن و نتانیاهو رسیده است!
عصبانیت بایدن از کار‌های نتانیاهو!
به گزارش مردم سالاری آنلاین،  آمریکایی‌ها از اقدامات اخیر نتانیاهو که سبب افزایش تنش در منطقه شده اصلا خوششان نیامده و مدام در حال یادآوری این نکته هستند.

باراک راوید در وب‌سایت اکسیوس گزارش داده بایدن به نتانیاهو نسبت به افزایش احتمال جنگ در منطقه هشدار داده است.

یک مقام ارشد اسرائیل به گزارش‌گر اکسیوس گفته است: بایدن صدایش را در تماس با نتانیاهو بالا برد و گفت می‌خواهم در عرض یک یا دو هفته به توافقی [با حماس]برسی».

این نکته را البته شبکه ۱۲ اسرائیل هم گزارش کرده. این رسانه اسرائیلی با اشاره به مکالمه تند بایدن و نتانیاهو، گفته: «این بار آمریکا از اسرائیل در برابر ایران محافظت خواهد کرد، اما دیگر تشدید تنش نکن دوباره نجاتتان نخواهیم داد.»

شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرده که وقتی نتانیاهو مدعی شد در مذاکرات آتش بس در حال پیشرفت است، بایدن با صدای بلند به نتانیاهو گفت: «چرند تحویل من نده.» بر اساس این گزارش، بایدن صدایش را بلند کرد: «یک توافق [با حماس]اکنون مهم‌ترین چیز است!»

مکالمه یا مجادله مورد اشاره البته تنها نشانه اختلاف بین آمریکا و اسرائیل درباره وضعیت منطقه و افزایش تنش‌ها نیست. شاهد آنکه آستین، وزیر دفاع آمریکا می‌گوید: «در گفتگو با وزیر جنگ اسرائیل دربارهٔ تدابیر اضافی برای دفاع از اسرائیل و تحرکات برای بهبود وضعیت نیروهایمان اطلاع‌رسانی کردم.» او تاکید می‌کند که «تشدید بیشتر اوضاع حتمی نبوده و تمام طرف‌ها از کاهش تنش ازجمله تکمیل توافق آتش بس در غزه بهره می‌برند.»

ناگفته نماند که این رویکرد آمریکایی‌ها، اما اصلا مورد پسند و انتظار نتانیاهو نبود. از همین رو دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو در سیاست‌های آمریکا مداخله نمی‌کند و آمریکایی‌ها هم نباید در سیاست اسرائیل مداخله کنند.

 
کد مطلب: 220759
برچسب ها: جو بایدن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *