۰
سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۵
محسنی اژه‌ای در سخنرانی مراسم تحلیف:

قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت

محسنی اژه‌ای قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت و در مسائل کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود. 
قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت

به گزارش مردم سالاری آنلاین، غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی و شهدا، شهید قاسم سلیمانی و همچنین شهدای خدمت شهید رئیسی و همراهانش گفت: خدا سپاسگزاریم در شرایطی که مردم ایران در غم از دست دادن رئیس جمهوری محبوب بودند و بدخواهان به فتنه‌گری خود می‌افزودند، انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری در کمال امنیت و سلامت برگزار شد.

او افزود: مردم در 15 تیر ماه 1403 آقای دکتر مسعود پزشکیان را انتخاب کردند و این افتخار در روز یکشنبه 7 مرداد 1403 در مراسم رسمی توسط مقام معظم رهبری تنفیذ و رئیس جمهوری به عنوان بالاترین مقام کشور پس از مقام رهبری منصوب شدند.

اژه‌ای ادامه داد: امروز رئیس جمهوری محترم طبق اصل 121 قانون اساسی در مجلس با حضور رئیس قوه قضاییه، اعضای شورای نگهبان در پیشگاه قران کریم و برابر نظاره ملت شریف ایران به خداوند سوگند یاد می‌کند که حافظ مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشد و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته‌ است به کار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت کند و از هر گونه خودکامگی بپرهیزد و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کند. در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به این وظایف گفت که مسئولیت سنگینی است.

او در ادامه افزود: رئیس جمهوری با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام قدرتی را که ملت به‌عنوان امانتی مقدس به او سپرده است را همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشد و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارد.

محسنی اژه‌ای افزود: همانطور که رئیس محترم جمهوری بارها تکرار کرده‌اند که به تاسی از فرمایشات امیرالمومنین این قدرت را امانت می‌دانند و نه طعمه.

او در پایان تاکید کرد که قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت و در مسائل کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود. 

کد مطلب: 220462
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *