کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محسنی اژه‌ای در سخنرانی مراسم تحلیف:

قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت

9 مرداد 1403 ساعت 18:15

محسنی اژه‌ای قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت و در مسائل کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود. 


به گزارش مردم سالاری آنلاین، غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی و شهدا، شهید قاسم سلیمانی و همچنین شهدای خدمت شهید رئیسی و همراهانش گفت: خدا سپاسگزاریم در شرایطی که مردم ایران در غم از دست دادن رئیس جمهوری محبوب بودند و بدخواهان به فتنه‌گری خود می‌افزودند، انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری در کمال امنیت و سلامت برگزار شد.

او افزود: مردم در 15 تیر ماه 1403 آقای دکتر مسعود پزشکیان را انتخاب کردند و این افتخار در روز یکشنبه 7 مرداد 1403 در مراسم رسمی توسط مقام معظم رهبری تنفیذ و رئیس جمهوری به عنوان بالاترین مقام کشور پس از مقام رهبری منصوب شدند.

اژه‌ای ادامه داد: امروز رئیس جمهوری محترم طبق اصل 121 قانون اساسی در مجلس با حضور رئیس قوه قضاییه، اعضای شورای نگهبان در پیشگاه قران کریم و برابر نظاره ملت شریف ایران به خداوند سوگند یاد می‌کند که حافظ مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشد و همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته‌ است به کار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت کند و از هر گونه خودکامگی بپرهیزد و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کند. در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به این وظایف گفت که مسئولیت سنگینی است.

او در ادامه افزود: رئیس جمهوری با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام قدرتی را که ملت به‌عنوان امانتی مقدس به او سپرده است را همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشد و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارد.

محسنی اژه‌ای افزود: همانطور که رئیس محترم جمهوری بارها تکرار کرده‌اند که به تاسی از فرمایشات امیرالمومنین این قدرت را امانت می‌دانند و نه طعمه.

او در پایان تاکید کرد که قوه قضاییه در هر نقطه که لازم باشد در کمک به دولت حضور فعال خواهد داشت و در مسائل کشور از جمله مسائل اقتصادی در کنار دولت خواهد بود. 


کد مطلب: 220462

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/220462/قوه-قضاییه-نقطه-لازم-باشد-کمک-دولت-حضور-فعال-خواهد

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir