۰
جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰

زمان ورود VAR به ایران مشخص شد

رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد چند دستگاه VAR طی دو سه روز آینده وارد کشور خواهد شد.
زمان ورود VAR به ایران مشخص شد

به گزارش مردم سالاری آنلاین ،مهدی تاج که امروز به همراه کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، در مرکز ملی فوتبال حاضر شده بود، در حاشیه بازدید از اتاق VAR اظهار داشت: تصمیم این شد که به صورت جدی از VAR استفاده کنیم. این اتاق VAR الان به صورت ثابت است، اما ما در آن سمت زمین هم یک جای دیگر درست می‌کنیم که کامل‌تر است و مرکز فرماندهی بخش VAR خواهد بود و شاید بتوانند از همان‌جا کنترل‌هایی داشته باشند.

او ادامه داد: آموزش داوری تنها چیزی بود که ما را نگران کرده بود، چون اگر دستگاه را بیاوریم اما داور آموزش نداده باشیم، نمی‌توانیم استفاده کنیم. فکر می‌کنم تا سیزدهم همه داوران ما آموزش می‌بینند و نه در کمک داور، نه در داور و تکنسین کسری نداریم و حتی برای AFC نوشته‌ایم که می‌توانیم به بعضی از داوران آسیا هم آموزش بدهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص زمان ورود دستگاه‌ها به کشور نیز گفت: ما برای خرید اقدام کردیم و شاید یکی دو دستگاه آن طی ۲-۳ روز آینده بیاید. به تدریج وارد می‌شود تا لیگ که شروع می‌شود، بتوانیم از VAR استفاده کنیم.

تاج در پایان عنوان کرد: از همه دوستان و مجموعه داوری که این روزها مظلوم واقع شدند، تشکر می‌کنم. دستمزدهایی که ما داریم، با بقیه بخش‌های فوتبال مطابقت ندارد، اما به هر جهت تلاش می‌کنند و آموزش می‌بینند تا یک لیگ پویایی در آینده نزدیک داشته باشیم. یک بخشی از داوران دیروز ترخیص شده‌اند و امشب یک بخش دیگری می‌آیند.

کد مطلب: 220237
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *