۰
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰

پیش فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین از ۳ روز آینده

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از ۶ مردادماه پیش فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین برای سه مرز شمالی و از ۱۰ مرداد نیز پیش فروش بلیت تمام مرزها آغاز می‌شود.
پیش فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین از ۳ روز آینده

داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از ۶ مردادماه پیش فروش بلیت‌ اتوبوس‌های اربعین  برای سه مرز شمالی تمرچین، باشماق و خسروی آغاز می‌شود، اظهار کرد: از ۱۰ مرداد ماه نیز پیش فروش بلیت همه مرزهای اربعین در سراسر کشور انجام می شود.

وی افزود: علت پیش فروش بلیت‌های سه مرز مذکور این است که نیازسنجی‌ انجام شود و فشاری که روی مرزهای شلمچه و مهران است به مرزهای شمالی که ظرفیت بیشتری دارند، بازگردانده شود تا زائران به طور همگن از مرزها استفاده کنند و ازدحام  در مرز خاصی نداشته باشیم.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین توسط ستاد مرکزی اربعین اعلام و در سایت‌ها نیز به صورت رسمی منتشر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد اتوبوس برای جابه‌جایی مسافران در ایام اربعین نیاز است؟ گفت: در حال حاضر مجموعا ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس داریم که از این تعداد تنها ۷۰۰۰ دستگاه می‌توانند در شبکه باشند و مابقی یا برای صنایع و پتروشیمی‌ها هستند یا سن ناوگان به اندازه‌ای است که نمی‌توانند مسافت بالا را پیمایش کنند. برای اینکه بتوانیم جابه‌جایی خوبی داشته باشیم و کمترین عارضه یا ازدحام رخ دهد نیاز داریم که در کنار این ۷۰۰۰ دستگاه، ۲۰۰۰ دستگاه نیز برای ماموریت اربعین اضافه شود. همچنین ۳۰۰۰ دستگاه نیز برای سفرهای داخلی داریم. از طرفی از ارگان‌ها و سازمان‌ نیز درخواست کردیم که از ناوگان پلاک عمومی آنها که به عنوان سرویس پرسنل مشغول به کار است در ایام اربعین استفاده شود.

باقرجوان عنوان کرد:مردم می‌توانند به سایت‌های شرکت‌های حمل و نقلی مراجعه و نسبت به خرید بلیت اقدام کنند. علاوه بر آن سازمان راهداری و حمل ونقلی یک سامانه به نام  "راوی" در نظر گرفته است که به سامانه های دیگر متصل شود.  این سامانه زائران را به سامانه‌ها و شرکت‌های حمل و نقلی معتبر برای خرید بلیت وصل خواهد کرد و همچنین از طریق این سامانه نظارت‌های لازم هم صورت می‌گیرد.    

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از گرانفروشی بلیت در ایام اربعین چه تدابیری اتخاذ شده است؟ گفت: علاوه بر نظارت بر بازار، دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات بر قیمت‌ها نیز نظارت خواهند کرد، همچنین ناظران در استان‌های مقصد حضور داشته و گشت‌های سیار نیز نظارت های لازم را دارند.

کد مطلب: 220134
برچسب ها: اربعین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *