۰
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۵

جزئیات مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب

یک عضو مجلس شورای اسلامی جزئیاتی درباره مراسم رئیس دولت چهاردهم بیان کرد.
جزئیات مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب
به گزارش مردم سالاری آنلاین، مجتبی یوسفی، درباره جزئیات برگزاری مراسم تحلیف مسعود پزشکیان نهمین رئیس کشورمان در مجلس شورای اسلامی گفت: به رئیس‌جمهور منتخب و مردم شریف ایران و رسانه‌ها تبریک می‌گویم که با حضورشان جلوه دموکراسی و مردم‌سالاری را نشان دادند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا خاطرنشان کرد: ان‌شاالله با عملکرد دولت و مسئولین بتوانیم شاهد باشیم آن ۵۰ درصدی که در انتخابات شرکت نکردند ولی آن‌ها هم صاحبان اصلی این کشور هستند در انتخابات بعدی با حضور حداکثری شرکت کنند؛ چون ایران متعلق به همه ایرانیان با هر سلیقه، تفکر، هر جنسیت و با سن و سالی است. 

وی ادامه داد: به جهت تسریع در شروع به کار دولت جدید  نهم مرداد ماه ان شاالله مراسم تحلیف برگزار خواهد شد.

یوسفی یادآور شد: بر اساس آئین‌نامه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور با دعوت از رئیس قوه قضائیه، اعضای محترم شورای نگهبان، رئیس دیوان عالی کشور، نمایندگان و هیات و رئیسه جلسه به صورت رسمی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای متشکل از مسئولان وزارت خارجه، معاونت اجرایی مجلس و نهاد ریاست جمهوری و نماینده‌ای از سوی رئیس‌جمهور محترم برای دعوت از مهمانان خارجی و داخلی تشکیل شده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس در پاسخ به این‌که آیا از کشورهای همسایه و منطقه و کشورهای اروپایی برای مراسم تحلیف رئیس دولت چهاردهم دعوت شده است، گفت: بله؛ بنا است همه را دعوت کنند و از همه‌ی کشورها دعوت صورت گرفته است اما به خاطر این که زمان محدود است شاید برخی از مهمانان برنامه‌ای داشته باشند.

کد مطلب: 219370
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *