۰
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰

قیمت خانه در تهران متری ۸۵ میلیون تومان!

تعداد معاملات مسکن کاهش یافت
متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع مسکن معامله شده شهر تهران در خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد که نشان می‌دهد، قیمت هر متر واحد مسکونی در این ماه به بیش از ۸۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین تعداد معاملات در این ماه نسبت به خرداد ماه سال گذشته ۱.۱ درصد کاهش یافته است.
قیمت خانه در تهران متری ۸۵ میلیون تومان!

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع مسکن معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران طبق آمار بانک مرکزی، در ماه خرداد ۸۵ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود که حاکی از افزایش ۱.۱ درصدی نسبت به ماه قبل است.

تعداد معاملات مسکن در خردادماه کاهش یافت

در خرداد ۱۴۰۳، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۳۸۷۲ واحد رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰.۶ درصد و ۱۴.۱ درصد کاهش یافته است؛ همچنین از مجموع ۳۸۷۲ واحد معامله شده ۱۰۶۸ واحد برای واحدهای تا پنج سال ساخت بوده که بیشترین سهم را از مجموع معاملات شامل می‌شود؛ این سهم نسبت به خرداد ماه سال گذشته، حدود ۱.۱ درصد کاهش یافته است.

بالغ بر ۵۰۳ واحد نیز برای واحدهای ۱۶ تا ۲۰ سال ساخت بوده که کمترین سهم را از مجموع معاملات شامل می‌شود؛ این سهم نسبت به خرداد ماه سال گذشته حدود ۱.۷ درصد کاهش یافته است.


کد مطلب: 219160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *