۰
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۰

میوه و سبزی و حبوبات بیشترین گرانی را در خرداد تجربه کردند

بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «پرتقال» با ۳۲.۵ درصد، «لیمو ترش» با ۲۱.۳ درصد و «هندوانه» با ۱۸.۲ درصد است.
میوه و سبزی و حبوبات بیشترین گرانی را در خرداد تجربه کردند
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ مرکز آمار ایران در نیمه تیرماه گزارش تورم مواد و اقلام خوراکی را در خرداد ماه ۱۴۰۳ در مناطق شهری و روستایی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا،طبق این گزارش، در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «تخم مرغ ماشینی» با ۵.۶ درصد و «شیر خشک» با ۳.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به «روغن مایع» با ۰.۴- درصد است.

نان و غلات:

در این گروه، اقلام «برنج ایرانی درجه یک» با ۱.۸ درصد و «شیرینی خشک» با ۱.۷ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام «گوشت گوسفند» با ۵.۵ درصد و «مرغ ماشینی» با ۱.۳ درصد بیشترین افزایش را داشتند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «تخم مرغ ماشینی» با ۵.۶ درصد و «شیر خشک» با ۳.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به «روغن مایع» با ۰.۴- درصد است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «پرتقال» با ۳۲.۵ درصد، «لیمو ترش» با ۲۱.۳ درصد و «هندوانه» با ۱۸.۲ درصد است.

همچنین در گروه صیفی‌جات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به کالای «هویج فرنگی» با ۱۹.۹ درصد، «بادمجان» با ۱۲.۴ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط کالای «پیاز» با ۶.۳- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه از کالاهای مصرفی، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «قند» با ۱۲.۰ درصد و «شکر» با ۱۰.۹ درصد می‌باشد.

به این ترتیب در سبد خوراکی خردادماه، بیشترین تورم با میوه جات، سبزیجات و حبوبات بوده و کمترین تغییرات مربوط به روغن و لبنیات است.

کد مطلب: 219111
برچسب ها: تورم مواد غذایی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *