۰
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۸

در گذر سکوت

موسیقی غذای روح انسان است و وقتی با هنر و لطافت و ظرافت ترکیب می‌شود، نمی‌توان زیبایی روح‌نواز آن را نادیده گرفت. شرایط ما در هر لحظه از زندگی می‌تواند پیچیده و در بسیاری از مواقع، دردناک باشد؛ اما پناه و مکان امن خیلی از ما، آهنگ گوش‌نوازی است که تاروپود وجودمان را درگیر خود می‌کند. در گذر سکوت جدیدترین موزیک بی‌کلام پرژام پارسی است که توانسته در چند دقیقه‌ای که پخش می‌شود، روح و جان انسان را به اعماق جاده‌ای تاریک فرو ببرد که خالی از هیاهوی دنیاست. سفر موسیقایی پرژام پارسی از سنین کم او شروع شده و اکنون توانسته به نقطه‌ای دست یابد که طرفداران آن بی‌صبرانه منتظر این لحظه بوده‌اند. با در گذر سکوت، همان چیزی را حس خواهید کرد که به دور از شلوغی‌های زندگی نیاز دارید؛ اما جذابیت این اثر به همین‌جا محدود نمی‌شود.
در گذر سکوت

در گذر سکوت؛ اولین موسیقی رسمی پرژام پارسی

زندگی انسان پر از پیچیدگی و اغلب دردناک است. ما بین مرگ و زندگی گیر کرده‌ایم و در تلاشیم تا وجود خود را در این دنیا معنا کنیم. تاریکی‌ای که ما را احاطه کرده است می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و تلاش ما برای درک آن، اغلب منجر به سردرگمی و ناامیدی می‌شود. ما در دنیایی پر از تاریکی و کدورت به دنیا آمده‌ایم؛ جایی که بسیاری از حقایق در راز پنهان شده‌اند. دنیایی که در موسیقی در گذر سکوت از اولین آثار رسمی پرژام پارسی، می‌توان تصویرسازی عمیق آن را به‌خوبی درک کرد. هرچقدر که بزرگ‌تر می‌شویم، به ما یاد می‌دهند که تخیلات دوران کودکی خود را کنار بگذاریم و واقعیت‌های خشن زندگی را در آغوش بگیریم. اما حتی زمانی که تلاش می‌کنیم دنیای اطراف خود را درک کنیم، با واقعیتی به نام مرگ آشنا می‌شویم. مبارزه برای درک خود و دیگران، منبع دائمی سرخوردگی و سردرگمی است.

موسیقی در گذر سکوت ما را به یاد تجربیات و سوگیری‌هایمان در طول زندگی می‌اندازد که باعث شده‌اند درنهایت، ارتباط واقعی خودمان با دیگران را بسیار محدود کنیم. بااین‌حال، با گذر در سکوت و علی‌رغم تمام شکاف‌های تلخی که برای ما به وجود آمده‌اند، ادامه می‌دهیم و با غرق شدن در معنای آهنگ، دوباره به یاد می‌آوریم که باید برای درک شگفتی‌ها و زیبایی‌های زندگی، در اوج صداها و شلوغی‌ها تلاش کنیم.

پرژام پارسی کیست؟

پرژام پارسی خالق موسیقی در گذر سکوت، در یکم آبان‌ماه سال 1367 متولد شده‌است و آهنگساز و هنرمند تجسمی است. پارسی فعالیت موسیقایی خود را از سنین کم شروع کرده و از زمانی که پیانو را آغاز کرد، عاشق این ساز شد. پارسی با گذر زمان، شروع به کاوش در آثار آهنگسازان کلاسیک از نسل‌های پیشین کرد و کم‌کم مجذوب و شیفته ظرافت و جذابیت این موزیک شد. بااین‌حال، علاقه‌مندی‌های موسیقایی پارسی تنها به موزیک کلاسیک محدود نشده و خیلی زود به سمت آهنگسازان معاصر نیز کشیده شد. پرژام ساعت‌های بی‌شماری را صرف مطالعه آثار این نوازندگان مدرن، تجزیه‌وتحلیل تکنیک‌ها و سبک‌های آن‌ها و آزمودن با ساخته‌های خود کرد. درنهایت، با تلاش‌های بسیار خود در این زمینه توانست سبکی منحصربه‌فرد را توسعه دهد که زیبایی آن را می‌توانید در اثر در گذر سکوت ببینید. در این سبک، می‌توان درهم‌آمیختگی عناصر موسیقی کلاسیک و معاصر را حس کرد که باعث‌شده صدایی بی‌انتها و یونیک خلق شود.

مشخصه آهنگ‌های او محدوده دینامیکی، هارمونی‌های پیچیده و ریتم‌های سختی است که با هم ترکیب می‌شوند و یک تجربه شنیداری واقعاً فراموش‌نشدنی را ایجاد می‌کنند. پرژام پارسی به‌عنوان آهنگساز، تهیه‌کننده و مهندس صدا، به خاطر فعالیت‌هایش در این صنعت به شهرت قابل‌توجهی دست یافته است. او عمیقاً به هنر خود متعهد است و تسلط او بر صدا و تکنیک تولید آهنگ، تضمین می‌کنند که ساخته‌های او بی‌عیب و نقص هستند. حس‌و‌حالی که از موسیقی در گذر سکوت دریافت می‌کنید، نه‌تنها شما را به اعماق وجودی‌تان می‌برد، بلکه در اوج و فرودهای این آهنگ می‌توانید فرازونشیب‌های ذهنی خود را کاملاً حس کنید.

خلاصه‌ای از فعالیت‌های هنری پرژام پارسی

فعالیت‌های هنری پرژام پارسی به خلق آهنگ بی‌نظیر در گذر سکوت با کاورآرت فوق‌العاده‌اش محدود نمی‌شود؛ شما می‌توانید فعالیت‌های این جوان عاشق و شیفته موسیقی‌های نوین را در کارهای افرادی و گروهی داخل و خارج ایران نیز ببینید:

نمایشگاه نقاشی پرژام پارسی در نگارخانه هنر بهارین، تهران، 1393

"خاطرات جوهر سیاه": نمایشگاه نقاشی پرژام پارسی در گالری هنر AREEJ، تورنتو، کانادا 2016

"بازگشت به برلین" در کارخانه فروم، سرپرستی‌شده توسط Galeria Zero NL))، برلین، آلمان 2022

"BEYOND" در مرکز هنری بازل به سرپرستی Galeria Zero NL))، بازل، سوئیس 2021

"2020 IS CALLING” در گالری هنری Pillar Guell به سرپرستی Galeria Zero NL))، بارسلونا، اسپانیا 2019

"UNITY IN VARIETY 8th" در گالری 508 KINGS ROAD، لندن، بریتانیا 2017

و کلام آخر

با گوش دادن به موسیقی در گذر سکوت و تماشای کاورآرت بی‌نظیر آن، ‌که نمایشگر سکوتی بی‌انتها در دل طبیعت سرد و سبز است، می‌توانید غم و اندوه زندگی را در آغوش گرفته و به استقبال روزهای روشنی بروید که با اتمام موزیک، در انتظار شما هستند. ابرهای تیره بارانی و دشتی سبز و وسیع، همگی تداعی‌کننده سکوتی ابدی هستند که با پخش در گذر سکوت، ما را به اعماق افکار و آرزوهایمان می‌برند. پرژام پارسی با خلق این اثر فوق‌العاده و ترکیب آن با حس و جان انسان، تمام تلاش خود را کرده است تا رنگی دیگر به آثار بی‌کلام ببخشد و حال با خلق در گذر سکوت، شاهد اثری منحصربه‌فرد و استثنائی از او هستیم.

بااین‌حال، علی‌رغم شکاف‌های تلخی که در طول زندگی ما را از هم جدا می‌کند، به تلاش برای تفاهم و ارتباط با یکدیگر ادامه می‌دهیم. پرژام پارسی معتقد است که ما باید در برابر وسوسه تمرکز و فقط روی زیست خود مقاومت کنیم و در عوض، غم شاعرانه مرگ را در آغوش بگیریم که شکنندگی و زیبایی زندگی را به ما یادآوری می‌کند؛ چراکه تنها از طریق رویارویی‌ای رودررو با تاریکی است که می‌توانیم واقعاً زندگی کنیم. برای گوش سپردن به اولین موسیقی بی‌کلام و رسمی منتشرشده از پارسی، به صفحه رسمی پرژام پارسی در Soundcloud مراجعه کرده و در سفری پرپیچ‌وخم، همراه خالق این اثر بی‌نظیر باشید.

کد مطلب: 215853
برچسب ها: موسیقی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *