۰
جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۴
دبیرکل حزب مردم‌ سالاری در بیست و دومین کنگره سراسری این حزب:

از مقام رهبری درخواست صدور رفع حصر محصوران را داریم

دلیل رد صلاحیت دکتر روحانی سیاسی است
مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم سالاری در بیست و دومین کنگره این حزب، سخنان خود را با حدیثی از امام سجاد (ع) آغاز کرد. وی با اشاره به اینکه حضرت در صحیفه سجادیه می‌فرمایند شهروندان نسبت به حاکم یک حقوقی دارند و ۴ مورد را ذکر می‌کند، گفت: اولین حق رعایت عدالت در جامعه است. امام سجاد می‌فرمایند اگر واقعا می‌خواهید حق شهروندان را رعایت کنید باید عدالت را رعایت کنید. عدالت تنها جنبه اقتصادی ندارد، عدالت سیاسی، عدالت اجتماعی، عدالت فرهنگی، عدالت قضایی و ...نیز باید مدنظر قرار گیرد. و متاسفانه کمیت ما در بعضی از این موارد می‌لنگد.
از مقام رهبری درخواست صدور رفع حصر محصوران را داریم
به گزارش مردم سالاری آنلاین، کواکبیان با اشاره به اینکه در ادامه این حدیث آمده است که حاکم باید با شهروندان جامعه رفتار پدرانه داشته باشد، گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند: اگر شهروندان دچار اشتباه شدند، باید از آنها گذر کرد و نباید برای محاکمه کردن آنان عجله کرد.
کواکبیان در ادامه با اشاره به عملکرد حزب مردم سالاری در سال‌های گذشته گفت: این افتخار را داریم که بیست و دومین کنگره را برگزار کنیم. اغلب احزاب نتوانسته‌اند این مهم را محقق کنند. ما حتی در ایام کرونا نیز کنگره‌ها را ادامه دادیم.
دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به اقدامات حزب مردم سالاری درخصوص حمایت از مردم غزه افزود: همزمان با یکصد و سی‌‌امین روز جنگ غزه گرامیداشت ۱۳۰ خبرنگار شهید غزه را با حضور دکتر خالد قدومی برگزار کردیم.
وی یادآور شد که این افتخار حزب مردم سالاری است که همایشی تحت عنوان حمایت جوانان احزاب اصلاح‌طلب از مظلومان غزه را برگزار کرده است. ما اعتقاد داریم هم از جهت انقلابی و شرعی و هم حقوق بشری موظف بودیم که این کار را انجام دهیم.
وی در ادامه با اشاره به آغاز چهاردهمین سال حصر میر‌حسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی خاطرنشان کرد: واقعا تا چه زمانی قرار است حصر ادامه پیدا کند؟ از رهبری درخواست می‌کنم به این حصر پایان دهند. این موضوع تنها به دستور رهبری نیاز دارد. ما واقعا نگران ادامه حصر هستیم.

کواکبیان با تاکید بر اینکه هنوز هم در کوچه اختر فشارها و تنگناها وجود دارد خاطرنشان کرد: من ریاست ستاد اصلاح‌طلبان حامی مهندس موسوی را برعهده داشته‌ام و شاهد دلسوزی او بوده‌ام. تفکر و بینش و انقلابی بودن ایشان را در کمتر کسی می‌توان مشاهده کرد.
 
مجلس یازدهم بیشترین ضربه را به حقوق ملت و حیثیت مجلس زده است


کواکبیان با اشاره به موضوع رد صلاحیت‌ها خاطرنشان کرد: نه تنها اصلاح‌طلبان بلکه مستقلین نیز کاندیدایی ندارند. رهبری بارها بر مشارکت و رقابتی بودن انتخابات تاکید کردند اما باز هم اتفاقی نیفتاده است.
وی به نشست احزاب با رئیس جمهوری اشاره کرد و افزود: در آن نشست اعلام کردم ۲ماه تا انتخابات مانده است، با آن قانون سخیف مجلس می‌توانید یک طرح ۲ یا ۳ فوریتی ببرید زیرا در قانون گفته بودند شانزدهم مرداد یعنی هفت ماه قبل از انتخابات هر کسی اسم ننوشته خداحافظ شما، اما گفتند دیر شده است. صراحتا من به وزیر کشور گفتم شما می‌گویید دیر شده است خود شما گفتید یک سوم افراد را نرسیدیم بررسی کنیم و به جای احراز عدم، ما عدم احراز زدیم؛ ما گفتیم فرصت هست شورای نگهبان این‌ها را می‌خواند، اما مگر شورای نگهبان چه اقدامی کرد؟
دبیر کل حزب مردم سالاری در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۱۵ نفر از شاخص‌ترین اعضای این حزب امثال خانم آقاپور و آقایان ابراهیمی، فیضی، زندآور، رضایی، گیاه‌شناس و... رد صلاحیت شده‌اند، افزود: این افراد بدون هیچ دلیلی رد صلاحیت شدند، افرادی که شاخص بودند و رای‌آوری داشتند.

۱۵ نفر از شاخص‌ترین اعضای این حزب امثال خانم آقاپور و آقایان ابراهیمی، فیضی، زندآور، رضایی، گیاه‌شناس و... رد صلاحیت شده‌اند

کواکبیان همچنین به رد صلاحیت دکتر روحانی اشاره کرده و خاطرنشان کرد: چرا دلایل رد صلاحیت دکتر روحانی را اعلام نمی‌کنند؟ کسی که ۳ دوره عضو خبرگان بوده‌اند، رد صلاحیتشان چه دلیلی جز دلیل سیاسی دارد؟ زیرا اصل بر بقای صلاحیت است.
وی در ادامه با بیان اینکه شورای نگهبان فرصت‌های مشارکتی حداکثری را به وجود نیاورد، خاطرنشان کرد: گفته می‌شود تا اول اسفند و شروع تبلیغات فرصت هست، اگر شورای نگهبان بخواهد انتخابات را رقابتی‌تر کند، هنوز فرصت باقی است.
کواکبیان با تاکید بر اینکه در تهران کاندیدایی نداریم ولی در شهرستان‌ها از کاندیداهای حزب و اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار حمایت خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: معتقد هستیم اگر یک اقلیت میانه‌رو هم در مجلس باشد، مجلس از بی‌خاصیتی که دارد خارج خواهد شد.
دبیرکل حزب مردم سالاری تاکید کرد: به نظر من مجلس یازدهم در طول مجالس بعد از انقلاب بیشترین ضربه را به حقوق ملت و حیثیت مجلس زده است.
کواکبیان به بیانیه ۱۱۰ امضایی با عنوان بیایید روزنه‌گشایی کنیم نیز اشاره کرد و افزود: ما این بیانیه را امضا نکرده‌ایم اما آن را رد نمی‌کنیم و تاکید می‌کنیم احزاب جریان مقابل سواستفاده نکنند. نگویند که این بیانیه «نه» به رهبر جریان اصلاحات سیدمحمد خاتمی بود، نه! این بیانیه می‌گوید اگر روزنه‌ای باز شود باز باید کاری انجام داد. همه این عزیزانی که امضا کردند جزو ارادتمندان آقای خاتمی هستند.


وی گفت: این بیست و چندنفر که در مجلس رد شدند، کسانی بودند که شاسی بلند‌ها را افشا کردند، اما آن‌هایی که گرفتند تایید صلاحیت شدند؛ آیا اینها طبیعی است؟! چرا باید آنهایی که فساد چای دبش را افشا کردند تحت فشار باشند.
کواکبیان با تاکید بر اینکه مردم در تنگناهای معیشتی زیادی هستند، گفت: در کمتر از دو هفته 8 هزار تومان قیمت دلار افزایش یافته و ارزش پول ملی کم شده است، از زمان مرحوم مهندس بازرگان تا الان در این بازه زمانی کوتاه چنین اتفاقی نیفتاده است.
شایان ذکر است کواکبیان در سخنان خویش از مرحوم دکتر خباز نیز به عنوان فردی که رد صلاحیت شده است اما شایستگی‌های فراوانی را برای ورود به خانه ملت داشتند، یاد کرد.
 
کد مطلب: 211749
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *