۲
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۱

ثبت شرکت چه سودی برای کار و درآمد ما دارد؟

در حالی که به فکر راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید، ایده ثبت شرکت سودآور به نظر می رسد اما در عین حال گامی قدرتمند به دنیای تجارت است. ثبت شرکت یک حرکت هوشمندانه برای بسیاری از مشاغل کوچک است. ثبت به کسب و کار شما هویت منحصر به فرد می دهد و می تواند مزایای مالیاتی، مزایای قانونی، حفاظت از مسئولیت شخصی و دسترسی بهتر به بانک، وام و سرمایه داشته باشد.
ثبت شرکت چه سودی برای کار و درآمد ما دارد؟

همان گونه که می بینید این مزایا ممکن است متغیر باشد. از این رو، اجازه دهید در مورد برخی از مزایای ثبت یک کسب و کار در قالب شرکت بحث کنیم: 

مزایای ثبت شرکت

یکی از مهم ترین و بارزترین مزایای ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها رسمیت بخشیدن به کسب و کار در هنگام گسترش تجارت شما می باشد. در واقع با توجه به قوانین فعلی هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون داشتن شخصیت حقوقی به صورت گسترده فعالیت کند. پس در واقع تاسیس شرکت را می توان نوعی اجبار برای ادامه کار دانست.

تشخیص و تمایز

ثبت کسب و کار شما، شرکت شما را به عنوان یک رقیب قانونی در بازار معرفی می کند. این نشان می دهد که شرکت شما اینجاست تا بماند و به مشتریان شما اطمینان می دهد که شما قابل اعتماد و به طول عمر متعهد هستید. حتی اگر کسب و کار خود را تحت نام شخصی خود اداره می کنید، داشتن تمایز ثبت شده بودن کسب و کار به سرمایه گذاری شما اعتبار می بخشد. داشتن آن ثبت رسمی به میزان قابل توجهی شهرت شرکت شما را بهبود می بخشد.

حفاظت از نام شرکت

احتمالا برای انتخاب نام شرکت خود فکر و زمان زیادی صرف کرده اید. با ثبت شرکت خود، به محافظت از هویت کسب و کار خود و ایمن سازی آن برای آینده کمک می کنید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که هیچ کس نام شما را نمی گیرد یا اینکه یک رقیب سعی نمی کند با همان نام فعالیت کند. همچنین به محافظت از هویت برند شما کمک می کند. اگر یک لوگو یا شعار منحصر به ‌فرد دارید، می‌ توانید برای محافظت از آن در برابر کپی یا سرقت، برای یک علائم تجاری نیز ثبت نام کنید.

حفاظت از مسئولیت شرکت

در حالت ایده آل، شما می خواهید دارایی های شخصی خود را جدا از امور مالی کسب و کار خود نگه دارید. ثبت شرکت، کسب و کار شما را به عنوان یک نهاد حقوقی خود ایجاد می کند. این می تواند به محافظت از دارایی های شخصی شما، در صورتی که شرکت شما بدهکار شود یا با بدهی های دیگری روبرو شود، کمک کند. این به محافظت از دارایی های شخصی شما در برابر طلبکاران و دعاوی کمک می کند. 


 

مزایای حقوقی ثبت شرکت

ثبت نام در آژانس های مربوطه به شما کمک می کند تا با قوانین دولت مطابقت داشته باشید. با ثبت صحیح کسب و کار خود، می توانید نشان دهید که از قوانین مناسب پیروی می کنید و در صورت شکایت به عنوان یک کسب و کار عملیاتی قانونی در نظر گرفته می شوید.

مزایای مالیاتی

با ثبت شرکت خود می توانید نوع کسب و کار خود را انتخاب کنید. با بررسی انواع کسب ‌و کارها - مالکیت انحصاری، مشارکت، شرکت با مسئولیت محدود (LLC) - می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شرکت شما مناسب ‌تر است. این به شما این امکان را می‌دهد تا تصمیم بگیرید که چه نوع کسب ‌و کاری هستید، نه اینکه دولت به ‌طور پیش ‌فرض تصمیم بگیرد چه نوع کسب دارید.

هنگامی که ثبت نام می کنید، به کسب و کار شما یک شماره شناسایی کارفرما (EIN) اختصاص داده می شود، که در صورت استخدام کارمندان لازم است. ثبت، کسب و کار شما را یک نهاد قانونی قانونی با وضعیت مالیاتی مناسب ایجاد می کند. این کار برای انطباق با مقررات حسابداری مورد نیاز است. پیروی از این مقررات نشان می دهد که کسب و کار شما در حال پرداخت مالیات است، کارکنان تحت پوشش بیمه مناسب هستند و شرکت شما به درستی درآمد خود را به دولت گزارش می دهد.

همچنین بسته به نوع تجارتی که انجام می دهید، مزایای مالیاتی دیگری نیز وجود دارد، مانند کسر حق بیمه، پرداخت مالیات معوق و تقسیم درآمد. نوع انتخابی که انتخاب می‌کنید بر توانایی شما برای کسر مالیات تأثیر می‌گذارد و به شما امکان می‌دهد از مزایای مشوق ‌های کسب و کار کوچک بهره ببرید.

بانکداری کسب و کار

اگر بخواهید یک حساب بانکی تجاری باز کنید، باید نشان دهید که شرکت شما به درستی ثبت شده است . افتتاح چنین حسابی یک حرکت تجاری هوشمندانه است. این به شما کمک می کند تا از نظر قانونی با حسابداری خود مطابقت داشته باشید. همچنین با جدا نگه داشتن فعالیت های شخصی شما از فعالیت های تجاری تان از شما محافظت می کند.. بانکداری تجاری همچنین امنیت بیشتری را برای شرکت شما ارائه می دهد. برای مثال، می توانید برای استفاده از یک خط اعتباری در مواقع اضطراری یا برای نیازهای ضروری تجاری درخواست دهید. ایجاد یک حساب کارت اعتباری می تواند به شما در خریدهای اولیه و همچنین تنظیم سابقه اعتباری برای شرکت کمک کند.

علاوه بر این، بانکداری تجاری مزایایی را برای مشتریان و کارمندان شما فراهم می کند. به عنوان مثال، شامل خدمات بازرگان، محافظت از خرید را ارائه می دهد و اطلاعات شخصی مشتریان را ایمن نگه می دارد. البته، دادن یک نام تجاری به مشتریان برای اهداف پرداخت به جای نام خود، حرفه ای تر به نظر می رسد.

دسترسی به سرمایه

اگر تصمیم به درخواست وام دارید، بانک ها از شما می خواهند که یک کسب و کار ثبت شده باشید. اگر به دنبال سرمایه برای سرمایه گذاری باشید، متوجه خواهید شد که سرمایه گذاران ترجیح می دهند در مشاغلی که به درستی ثبت شده اند سرمایه گذاری کنند. اگر یک شرکت قانونی باشید، تضمین سرمایه آسان تر است.

مدیریت کارکنان شرکت

فعالیت به عنوان یک کسب و کار ثبت شده به ساده سازی مدیریت کارمندان شما کمک می کند. با ثبت شرکت شما می توانید طبق قانون کارمندان استخدام کرده و چک حقوق صادر کنید. 


انجام تجارت با شرکت

مناطقی از کسب و کار وجود دارد که در آن ثبت نام الزامی است یا به شما حق دریافت امتیازات دیگر را می دهد. به عنوان مثال، اگر شرکت شما متقاضی قراردادهای دولتی است، باید ثبت نام کنید. با ثبت شرکت خود، ممکن است از تخفیف های تامین کننده نیز برخوردار شوید که در غیر این صورت ممکن است به آن دسترسی نداشته باشید. نرخ عمده فروشی اغلب فقط برای مشاغل ثبت شده در دسترس است. داشتن مدارک رسمی برای این مواقع ضروری است. 

هنگامی که تصمیم به ثبت کسب و کار خود گرفتید و از همه این مزایا بهره مند شدید، باید نحوه و مکان ثبت نام را تعیین کنید.

کد مطلب: 204005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *