داریوش پیرنیاکان پژوهشگر موسیقی گفت: همایون خرم پس از رفتن تجویدی ، یاحقی و خالقی که از جمله استادان بنام ویلون ایرانی بودند تنها کسی بود که این هنر را زنده نگاه داشته بود .
سخنگوی خانه موسیقی که در مراسم فوت مادرش حاضر بود و به سختی سخن میگفت، درگفت وگو با پایگاه خبری فریادگر با بیان مطلب فوق افزود: با پرکشیدن این هنرمند از میان ما عملا تا به امروز دیگر نوازندگی ویلون با سبک ایرانی پر کشیده و تمام شده است . وی بیان این که علاوه بر نوازندگی ، آهنگسازی ایشان نیز با خلق آثاری ماندگار اثبات شده و از همان برنامه گلها تا همیشه در ضمیر ایران و ایرانی باقی مانده و میماند تاکید کرد: متاسفانه استاد خرم سالهای طولانی پس از انقلاب خانه نشین شد و اجازه کار به بهانه غربی بودن ساز او ( ویلون ) به ایشان داده نشد . پیرنیاکان ادامه داد: سالها گذشت تا با کمی باز شدن فضا در دوره اصلاحات او چند سالی بود که دوباره توانسته بود کنسرت برگزار کند و آلبومهایش مجوز انتشار بگیرد . سرپرست گروه شهنازی گفت: بسیار تاسف انگیز است که با فوت ایشان هیچ جانشین و ادامه دهنده راهی برای نوازندگی و آهنگسازی ایشان تاکنون به عرصه ظهور نرسیده و ایران و ایرانی تا سالهای طولانی باید از کمبود حضور استادان این رشته رنج برند . وی افزود: جای خالی این استاد هرگز پرشدنی نیست و برای همیشه جامعه هنری از فراغ ایشان رنج خواهد برد.