۰
يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۰

آیا امتیازاتِ ویژه برای پرستاران فعال در دوران کرونا رد می‌شود؟!

سقائیان فرد در واکنش به صحبتهای میثم لطیفی گفت: طبق رأی دیوان، مصوباتِ ستاد کرونا، همه‌ی بخش‌های کادر سلامت اعم از خصوصی و دولتی را شامل می‌شود، بنابراین ربطی به اصلِ موضوعِ قائل شدنِ امتیازاتِ ویژه برای مدافعان سلامت در دوران کرونا ندارد.
آیا امتیازاتِ ویژه برای پرستاران فعال در دوران کرونا رد می‌شود؟!
به گزارش مردم سالاری آنلاین، میثم لطیفی (رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور) در تازه‎ترن اظهارنظر خود گفته: «لحاظ امتیازات ویژه در استخدام برای پرستاران و داوطلبان فعال دوران شیوع کرونا با موانع قانونی روبه‌رو است و بر این اساس توسط مراجع نظارتی مربوطه رد خواهد شد.» 
لطیفی گفته: «به ازای هر ماه تا ۲ سال باید یک امتیاز در آزمون استخدامی جمعیت مذکور لحاظ می‌شد اما در سایر موارد قانون اجازه لحاظ این امتیاز را از دیگر سازمان‌ها سلب می‌کند.»
به گفته‌ی لطیفی «این تصمیم به دفعات برای داوطلبان فعال در دوران کرونا که سابقه خدمت و تجربه داشته‌اند گرفته شد اما دیوان عدالت اداری آن را رد کرد؛ بنابراین در صورت درخواست مجدد نیز محدودیت‌های قانونی مانع از لحاظ این امتیاز خواهد شد.»
 ستاد ملی کرونا در سال ۹۹ امتیازی برای کادر سلامت در آزمون استخدامی در نظر گرفت و در راستای اجرای این قانون، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بخشنامه‌ای در اردیبهشت ۱۴۰۰ برای اجرای این قانون صادر کرد. 
بند (ز) این بخشنامه اما مردادماه امسال در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری لغو شد. در این بند آمده بود: «درخصوص بهره‌مندی افراد شاغل در بخش غیردولتی (اعم از خصوصی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و خیریه) طی نامه شماره ۱۷۸؍۱۰۰.۸؍۲؍۱۴۰۰ از مراجع قانونی استعلام به عمل آمد و بر اساس پاسخ سازمان اداری و استخدامی کشور) نامه شماره ۶۶۳۸.۱۵؍۲؍۱۴۰۰) اعطای امتیاز مذکور برای این افراد در آزمون‌های بعدی مورد عمل قرار می‌گیرد و در آزمون‌های برگزار شده قابل اعمال نیست. – معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.»
به گفته‌ی محمدرضا سقائیان فرد (نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت) رئیس سازمان اداری استخدامیِ کشور به اشتباه لغو این بند را مساوی با لغو کل قانون دانسته است و اظهارات اخیر آقای لطیفی نشان می‌دهد که ایشان موضوع رأی دیوان عدالت اداری را اشتباه متوجه شده است. 
سقائیان فرد به «ایلنا» گفت: در مقدمه‌ی رأی دیوان، مصوباتِ ستاد ملی کرونا لازم الاجرا شناخته شده است. در رأی هیئت عمومی دیوان آمده: «به موجب جزء ۲ بند «الف» مصوبات هفتصد و سی و هفتمین جلسه شورای عالی امنیت ملّی که پس از تأیید مقام معظم رهبری ابلاغ شده، مصوبات ستاد ملّی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در حکم مصوبه شورای عالی امنیت ملّی است و کلّیه دستگاه‌ها و نهادها ملزم به اجرای مصوبات ستاد مذکور هستند.»
سقائیان فرد ادامه داد: طبق رأی دیوان، مصوباتِ ستاد کرونا، همه‌ی بخش‌های کادر سلامت اعم از خصوصی و دولتی را شامل می‌شود، بنابراین ربطی به اصلِ موضوعِ قائل شدنِ امتیازاتِ ویژه برای مدافعان سلامت در دوران کرونا ندارد. 
این فعال صنفی گفت: آقای لطیفی با این استدلال و برداشت غلطی که از این رای داشته‌اند، گفتند اگر امتیاز بدهیم لغو می‌شود، در صورتیکه به هیچ وجه اینگونه نیست. همانطور که گفتم در رأی دیوان جایگاه مصوباتِ ستاد ملی کرونا مشخص است و روی اصل امتیاز هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد. 
وی بیان کرد: اشتباهی که ایشان در مصاحبه‌شان داشته سبب یأس و ناامیدی در بین کادر سلامت می‌شود. این افراد دو سال از عمر خود را در کرونا گذراندند و این تنها امتیازی است که برای آنها در نظر گرفته شده؛ درست نیست با برداشت غلط این امتیاز حداقلی را نادیده گرفت. 
سقائیان فرد در پایان گفت: انتظار داریم مسئولان با اطلاعات دقیق‌تری مسائل را دنبال کنند و با این قبیل اظهارنظرها باعث یاس و سرخوردگی نیروها نشوند.
کد مطلب: 190347
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *