۰
دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۷
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور ؛

دخالت دولت مانع رشد و سرمایه گذاری در صنعت خودرو

مداخله دولت در صنعت خودرو مانع سرمایه گذاری جدید برای تحقیق و توسعه در صنعت قطعه سازی شده است
دخالت دولت مانع رشد و سرمایه گذاری در صنعت خودرو
مداخله دولت در صنعت خودرو مانع سرمایه گذاری جدید برای تحقیق و توسعه در صنعت قطعه سازی شده است
 به گزارش مردم سالاری آنلاین،رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با بیان اینکه مداخله دولت در صنعت خودرو مانع سرمایه گذاری جدید برای تحقیق و توسعه در صنعت قطعه سازی شده است. عنوان کرد: با خروج دولت از صنعت خودرو و حذف قیمت گذاری دستوری 90 درصد مشکلات صنعت قطعه سازی رفع شده و با ایجاد رقابت میان قطعه سازان شاهد سرمایه گذاری های بیشتری در حوزه تحقیق و توسعه خواهیم بود.
محمد رضا نجفی منش با اشاره به سهم قطعه سازان در فرآیندهای توسعه صنعت خودرو اظهار داشت: با توجه به اینکه قطعات 70 درصد ارزش یک خودرو را تشکیل می دهند قطعه سازان می توانند نقش مهمی در توسعه صنعت خودرو ایفا کنند مشروط بر اینکه با پرداخت به موقع مطالباتشان بتوانند ادامه حیات دهند.
وی ضمن تکذیب شائبه هایی مبنی بر اینکه قطعه سازان در چهارچوب قرارداد با قطعه سازان تولیدات خود را پیش برده و هیچگاه به فکر سرمایه گذاری در زمینه تحقیق و توسعه نبوده اند، بیان کرد: واحدهای قطعه سازی عمدتا دارای مراکز تحقیق و توسعه بوده و به موازات تعمیق داخلی سازی به دنبال ارتقای واحدهای R&D خود هستند اما مداخله دولت در صنعت خودرو مانع سرمایه گذاری های جدید برای تحقیق و توسعه در صنعت قطعه سازی شده است.
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور یادآور شد: با خروج دولت از صنعت خودرو و حذف قیمت گذاری دستوری 90 درصد مشکلات صنعت قطعه سازی رفع شده و با ایجاد رقابت میان قطعه سازان شاهد سرمایه گذاری های بیشتری در حوزه تحقیق و توسعه خواهیم بود.
نجفی منش عنوان کرد: همان طور که در بسیاری از کشورها دولت قطعه سازان را در پرداخت هزینه های تحقیق و توسعه کمک می کند ما نیز به دولت پیشنهاد داده ایم که هزینه های تحقیق و توسعه قطعه سازان را به عنوان مبلغ مالیات آنها در نظر بگیرند.
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با تاکید بر اهمیت نقش تحقیق و توسعه در توسعه توانمندی قطعه سازان و افزایش صادرات محصولات آنها گفت: تحقیق و توسعه در صنعت قطعه به ویژه در شرایط فعلی که امکان همکاری با کشورهای خارجی از جمله روسیه فراهم شده اهمیت بیشتری پیدا کرده و موجب تسلط بیشتر قطعه سازان و ارتقای کیفیت محصولات آنها خواهد شد.
کد مطلب: 176119
برچسب ها: قطعه سازان خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *