۰
چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۰

مشخصات شاسی بلند جدید و خوش‌قیافه

نام اصلی فیدلیتی پرایم جتور X۷۰ بود که قرار است نسخه پلاس این خودرو با پسوند پرستیژ وارد بازار ایران شود. از نظری ظاهر و امکانات و حتی موتور، تفاوت بین این دو خودرو زیاد است.
مشخصات شاسی بلند جدید و خوش‌قیافه
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بهمن موتور پس از تولید و عرضه نسبتا موفق فیدلیتی پرایم، به سراغ نسخه پرستیژ این خودرو رفته است.خودرویی که با تغییرات بسیار قرار است وارد خط تولید بهمن موتور شود.

نام اصلی فیدلیتی پرایم جتور X۷۰ بود که قرار است نسخه پلاس این خودرو با پسوند پرستیژ وارد بازار ایران شود. از نظری ظاهر و امکانات و حتی موتور، تفاوت بین این دو خودرو زیاد است.

طراحی فیدلیتی پرستیژ جسورانه‌تر و اسپرتتر از فیس قبلی شده است. در نمای جلویی چراغ کشیده‌تر شده و در کنار آن، جلوپنجره، بزرگ و حالت چندضلعی شکل به خود گرفته است. گرافیک داخل چراغ به شکل L مانند درآمده است.در جایی که شبیه به قسمت ایربریزر خودرو(ورودی هوا در کنار سپر) است، دیلایت‌ها قرار گرفته‌اند. قسمت پایینی سپر اسپرت و تهاجمی‌تر شده است.
با توجه به اینکه این خودرو پلتفرم یکسانی با فیدلیتی پرایم دارد، وقتی به نمای بغل خودرو نگاه می‌کنیم، یادآور فیدلیتی پرایم است. نوار کرومی شکل این‌بار سراسر اطراف شیشه‌های خودرو را پوشانده‌اند.علاوهبر این نوار کرومی در قسمت نزدیک به رکاب هم دیده می‌شود. رینگ‌های جدید به زیباتر شدن نمای بغل کمک کرده‌اند.

اما همانطور که انتظار داشتیم،چراغ‌های عقب در این نسخه متصل شده و گرافیک داخلی چراغ به شکل خطوط عمودی کنار هم درآمده است. نوشته جتور که در ایران با نام فیدلیتی عوض می‌شود، در بین دو چراغ قرار دارند. دو اگزوز دوبل هم به قسمت دیفیوزر خودرو اضافه شده است. جتور در طراحی این خودرو سعی کرده تا از پلاستیک‌های مشکی رنگِ قسمت دیفیوزر کم کند و شکل اسپرت‌تری به نمای عقب بدهد.
نمای داخلی فیدلیتی پرستیژ به کلی تغییر کرده است.دو مانیتور کیلومترشمار و اطلاعات-سرگرمی به هم متصل شدهاند و فضای بیشتری به دریچه‌های کولر داده‌اند. دکمه استارت انجین خودرو بر روی قسمت چرمی بین نمایشگر و دریچه کولر قرار دارد. به نظر می‌رسد که متریال خودرو نسبت به نسخه پرایم پیشرفت خوبی پیدا کرده باشد.

فیدلیتی پرستیژ در بحث امکانات و آپشن هم پیشرفت خوبی داشته است. امکانات شاخص در این خودرو عبارتند از: ایربگ‌های پرده‌ای،کروز کنترل هوشمند،سیستم رانندگی نیمه‌خودکار،تابلوخوان،سیستم‌های ترمز اضطراری هوشمند،پیشگیری از تصادف،تهویه اتوماتیک دوگانه با امکان تنظیم جداگانه برای سرنشینان عقب،سردکن صندلی‌های جلو،صندلی راننده مجهز به حافظه،نور بالای اتوماتیک،چرخش چراغ‌ها با گردش فرمان،سیستم صوتی جدید و حرفه‌ای و... .
پیشرانه بکار رفته در این خودرو،یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ و ۴ سیلندر است که ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتونمتر گشتاور تولید می‌کند.گیربکس این خودرو ۷ سرعته دوکلاچه و شتاب آن هم حدود ۹ ثانیه است.فیدلیتی پرستیژ مانند نسخه پایه خود دیفرانسیل جلو است که می‌تواند نقطه ضعف بزرگی برای این خودرو باشد.

احتمالا این خودرو در ایران ۱ تا ۱.۵ میلیارد تومان قیمت بخورد که با توجه به این موضوع،تبدیل به یکی از رقبای اصلی فونیکس تیگو ۸ پرو و کیامسی کی ۷ خواهد شد.
کد مطلب: 175742
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *