۰
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۸

جراحی بینی استخوانی چگونه است و چقدر هزینه دارد ؟

امروزه انواع جراحی های زیبایی در سراسر جهان بسیار رایج هستند. یکی از انواع جراحی های زیبایی، جراحی بینی است. این نوع جراحی در کشور ایران بسیار پرطرفدار است و نسبت به گذشته از آن استقبال بیشتری هم می شود.
جراحی بینی استخوانی چگونه است و چقدر هزینه دارد ؟
امروزه انواع جراحی های زیبایی در سراسر جهان بسیار رایج هستند. یکی از انواع جراحی های زیبایی، جراحی بینی است. این نوع جراحی در کشور ایران بسیار پرطرفدار است و نسبت به گذشته از آن استقبال بیشتری هم می شود. جراحی بینی با توجه به نوع بینی به شکل های مختلفی ممکن است که انجام شود. بینی یک فرد ممکن است گوشتی یا غضروفی و یا استخوانی باشد. عمل بینی استخوانی هم که بسیار پرطرفدار است بر اساس شکل و ویژگی های بینی هر فرد به طرق مختلفی انجام می شود. تعداد زیادی از افرادی که بینی های استخوانی دارند ممکن است دارای قوز بینی یا انحراف بینی باشند. در ادامه به ارائه اطلاعاتی در رابطه با جراحی بینی استخوانی و عوامل موثر بر هزینه آن خواهیم پرداخت.

بینی استخوانی چه ویژگی هایی دارد ؟
این نوع بینی ها لاغر و کشیده هستند و گاهی اوقات دیده می شود که دچار قوز بینی یا انحراف در تیغه بینی هستند. نواقصی که در بینی های استخوانی مشاهده می شوند معمولا شامل مواردی مانند انحراف یا کجی خفیف در بینی، قوز بینی، بینی عقابی و افتادگی بینی هستند. تفاوت هایی که این نوع بینی با انواع دیگر بینی دارد باعث می شود که نوع جراحی بینی یا رینوپلاستی برای آن متفاوت باشد.
از ویژگی های بینی استخوانی می شود به موارد زیر اشاره کرد:
  1. پوست روی بینی بینی در بینی های استخوانی بسیار نازک است و چربی زیر پوست در این نوع بینی ها بسیار کم است.
    همانطور که از نام آن پیداست این بینی ها ساختار محکمی دارند و استخوانی هستند
    بسیار دیده می شود که نوک بینی های استخوانی به طرف پایین کشیده شده است و دارای افتادگی است که اصطلاحا به آن بینی عقابی گفته می شود.
    بافت غضروفی در بینی های استخوانی بسیار محکم می باشد و با دست قابل جا به جایی نیست.
ویژگی های عنوان شده، نقطه مقابل بینی های گوشتی است. اگر فردی قصد دارد بداند بینی او استخوانی است یا گوشتی باید بینی خود را با مشخصات نامبرده تطبیق دهد و بداند که اگر با این ویژگی ها مطابقت ندارد، این فرد یک بینی گوشتی دارد.
ویژگی های عمل بینی استخوانی
عمل بینی استخوانی جزو رایج ترین کیس های عمل بینی هستند. بینی های استخوانی به دلیل ساختار محکم شان توانایی تحمل تغییرات شدیدی را دارند. اکثر مدل های فانتزی، عروسکی، نیمه فانتزی یا طبیعی روی این بینی ها قابل اجرا هستند؛ بدون اینکه احتمال بازگشت وجود داشته باشد. عمل بینی استخوانی می تواند به یکی از روش های باز یا بسته انجام داده شود. ممکن است که تغییرات دلخواه افراد دارای این نوع بینی با عمل بسته هم قابل دسترس باشند ولی معمولا عمل باز برای اعمال تغییر در بینی های استخوانی مورد استفاده قرار می گیرد.
در جراحی بینی استخوانی روی بینی برش هایی انجام می شوند و در آناتومی بینی تغییراتی اعمال می کنند تا در نهایت سبب رفع نقص های بینی شوند. ویژگی جراحی بینی استخوانی این است که نسبت به جراحی بینی گوشتی از پیچیدگی و دشواری بسیار کم تری برخوردار است. افراد بعد از جراحی بینی استخوانی دچار عوارض کم تر و خفیف تری می شوند. دوران نقاهت این افراد کم تر است و زمان کمتری هم باید از چسب بینی استفاده کنند. احتمال برگشت پذیری عمل بینی استخوانی هم بسیار پایین است.
جراحی بینی استخوانی چگونه انجام می شود؟
همانطور که گفته شد معمولا جراحان روش جراحی باز را برای اعمال تغییرات انتخاب می کنند.
  • عمل بینی باز : در جراحی بینی باز برش هایی روی دیواره بین سوراخ های بینی ایجاد می شوند و پوست بینی از بافت آن جدا می شود. در این روش جراح تسلط بیشتری روی آناتومی بینی دارد و میتواند تغییرات بیش تری را اعمال کند.
  • عمل بینی بسته : در عمل بینی بسته برش درون لبه سوراخ های بینی زده می شود و هیچ اثری از جراحی روی ناحیه خارجی و در معرض دید بینی باقی نمی ماند. در نهایت روش جراحی با توجه به نوع تغییراتی که متقاضی عمل خواهان آنها است با صلاحدید جراح تعیین خواهد شد.
هزینه جراحی بینی استخوانی چقدر است ؟
تمام دلایلی که عنوان شدند باعث می شوند که هزینه جراحی بینی استخوانی به نسبت جراحی دیگر انواع بینی خیلی کم تر باشد. با این وجود فرد متقاضی در ابتدا توسط متخصص جراحی به شکل دقیق معاینه شود و هزینه عمل بر اساس سختی و دشواری آن تعیین خواهد شد. در واقع عواملی زیادی روی هزینه نهایی عمل بینی استخوانی اثر می گذارند. میزان تجربه و مهارت جراح، نوع مرکزی که برای جراحی انتخاب می شود و کیفیت امکاناتی که کلینیک انتخابی فرد در اختیار مشتریان خود قرار می دهد همگی در هزینه نهایی جراحی دخیل هستند.
قبل از عمل بینی استخوانی چه کنیم و چگونه برای عمل جراحی آماده شویم؟
این عمل بسیار حساس است. همان طور که این عمل برای جراح بسیار پر چالش است، چالش ها و نگرانی های بیش تری را هم برای متقاضی عمل به وجود می آورد. مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی تاثیرات مستقیمی را روی کیفیت و عمل جراحی می گذارند. در این بخش به مراقبت های لازم قبل از عمل جراحی بینی استخوانی می پردازیم. البته توجه داشته باشید که عمل بینی هر فرد مختص خود اوست. با توجه به پرونده پزشکی هر فرد و وضعیت سلامت عمومی بدن و سابقه بیماری هر فرد، مراقبت های قبل و بعد از عمل باید به شکل شخصی سازی شده توسط پزشک به متقاضی ارائه شود.
با این وجود در ادامه به برخی مراقبت ها و نکته می پردازیم که به صورت عمومی تمام متقاضیان عمل جراحی بینی باید آنها را رعایت کنند.
  • پیش از عمل باید تمام عکس برداری ها و آزماشیات لازم انجام شوند. در روز عمل جراحی بینی باید تمام آزمایشات و مدارک پزشکی همراه متقاضی باشد.
    متقاضی باید دقیقا بداند زمان عمل چه هنگامی است و برای آن آماده باشد.
    فرد باید پیش از عمل با پزشک صحبت کند و انتظارات خود را از عمل جراحی با پزشک در میان بگذارد. پزشک هم باید تمام اطلاعات لازم را در اختیار متقاضی بگذارد و او را از مراحل مختلف عمل بینی استخوانی آگاه کند.
    تمام موارد مرتبط با پرونده پزشکی و وضعیت سلامت عمومی و سابقه جراحی ها و بیماری ها باید در اختیار پزشک قرار بگیرند. پزشک باید از این موارد آگاه باشد تا بتواند بهترین تصمیمات را برای نحوه عمل و مراقبت های قبل و بعد از جراحی اتخاذ کند.
    آزمایشات مربوط به وضعیت گردش خون، انعقاد خون و میزان قند خون باید توسط جراح تجویز شوند و در این مورد حاصل شود زیرا این اطلاعات در هنگام جراحی و پس لز جراحی نقش مهمی را ایفا می کنند.
    پزشک باید از تمام داروهایی که مصرف می کنید اطلاع داشته باشد زیرا برخی دارو ها تاثیراتی روی بدن و گردش خون می گذارند که باید حتما نحوه مصرف آن ها پیش از عمل توسط جراح کنترل شود.
    حدود دو هفته پیش از عمل مصرف آسپرین را متوقف کنید. داروهای ضد التهاب استروئیدی هم نباید پیش از جراحی مصرف شوند.
    مصرف دخانیات باعث می شود که رگ های خونی تنگ شوند و گردش خون با مشکل مواجه شود. بنابراین باید حدود دو هفته پیش از عمل مصرف دخانیات هم متوقف شود.
    روز قبل از عمل جراحی باید محل استراحت و گذراندن دوره نقاهت در منزل مشخص شود. در محل استراحت باید چند بالش برای اینکه سر بالا نگه داشته شود، قرار گیرد. تمام دارو ها و وسایل مورد نیاز و نوشیدنی ها هم باید در کنار محل استراحت در دسترس قرار بگیرند.
    در شب قبل از عمل جراحی باید یک شام سبک میل شود.
    متقاضی باید ناشتا باشد و به مدت هشت ساعت قبل از عمل جراحی غذایی نخورده باشد و آب ننوشیده باشد.
    روز قبل از جراحی بینی به اندازه کافی آب بنوشید.
    حتما قبل از جراحی با یکی از اعضای خانواده یا نزدیکان صحبت شود تا روز جراحی به عنوان همراه بیمار در کنار متقاضی حضور داشته باشد.
    پیش از جراحی باید دوش گرفته شود زیرا تا چند روز بعد از عمل انجام این کار مقدور نخواهد بود.
    در روز جراحی صورت باید تمیز و بدون مواد آرایشی باشد. حتی لاک ناخن هم باید استفاده شود.
    باید در روز عمل از لباس گشاد و راحت استفاده شود که به راحتی باز و بسته می شوند.
    در روز جراحی از لنز های تماسی برای چشم نباید به هیچ عنوان استفاده شود.
    نباید هیچ گونه زیورآلاتی در روز عمل همراه با متقاضی باشد.
    متقاضی و فرد همراه او باید کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشند.
    پیش از عمل باید تست بارداری انجام شود و در این مورد اطمینان حاصل شود.
    در صورت حساسیت داشتن به دارو یا یک غذای خاص پزشک باید حتما در جریان قرار بگیرد.

عوارض جراحی بینی استخوانی چیست ؟
انواع جراحی زیبایی علی الخصوص جراحی بینی در ایران بسیار رایج است، همین موضوع باعث شده است که متخصصان این حوزه تکرار و تمرین زیادی در این زمینه داشته باشند و مهارت کافی در این زمینه را کسب کرده باشند؛ با این وجود برخی اوقات جراحی ها توسط پزشکانی انجام می شوند که از تجربه کافی برخوردار نیستند. این جراحی ها ممکن است دارای عوارض بیشتری باشند.
  • امکان دارد بعد از جراحی بینی استخوانی خونریزی رخ دهد.
    ممکن است زخم های جراحی پس از عمل به دلیل عدم رعایت بهداشت، پانسمان آلوده، عدم مصرف داروهای آنتی بیوتیک، مصرف نادرست داروها و یا داروهای نامناسب دچار عفونت شوند.
    امکان وجود حساسیت به داروی بیهوشی بعد از تزریق دارو هنگام عمل بینی استخوانی
    احتمال اختلال در تنفس با بینی مخصوصا هنگام خواب
    خوابیدن با دهان باز به علت مشکل در تنفس با بینی
    آپنه خواب که به علت اختلال در مجرای تنفسی بینی ممکن است به وجود آید.
    امکان عدم هماهنگی و قرینه نبودن سوراخ ها و پره های بینی استخوانی
    آسیب دیدن تیغه بینی یا به اصطلاح ایجاد سوراخ در سپتوم در حین جراحی بینی
    باقی ماندن جای زخم یا اسکار پوستی بعد از جراحی بینی استخوانی
    آسیب به حس بویایی در عمل بینی استخوانی
قابل ذکر است که تمام این موارد به طور کلی عنوان شدند. شرایط عمل هر فرد بر اساس ویژگی های او تعیین می شود و افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند باید در تمام زمینه های مرتبط با جراحی با متخصص مشورت کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند.
کد مطلب: 169300
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *