به گزارش ایسنا، آقامیری همچنین تصریح کرد: برای مثال با توجه به اینکه تاکسیها از خودروهای چند سرنشین به شمار میروند و در طول مسیر نسبت به سوار و پیاده کردن مسافران اقدام میکنند، اگر در یک لاین با دیگر خودروهای چند سرنشین قرار بگیرند، برای هربار توقف ترافیک ایجاد خواهند کرد.
وی با اعلام اینکه ۷۰ درصد خودروها به ویژه در ساعات صبح تکسرنشین هستند، تصریح کرد: معمولاً لاینی که خودروهای چند سرنشین از آن تردد میکنند، همواره فعال و البته خلوتتر است؛ میزان تردد و توقف این خودروها که بیشتر از دو سرنشین دارند، بالاست و چون نیاز به پیاده و سوار کردن سرنشینان دارند، باید در لاین کناری پیادهرو باشند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در بزرگراه همت به عنوان پایلوت قابل اجراست، گفت: با توجه به اینکه بخشهایی از بزرگراه همت با ترافیک بیشتری روبرو است، اجرای این طرح باید با برنامهریزی دقیق و بسیار حساب شده صورت بگیرد.
گفتنی است بنابر اعلام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در این طرح یک مسیر در بزرگراه با علائم هشداردهنده جدا میشود و با نظارت تصویری تردد در آن محدود به خودروهای پرسرنشین در ساعات اعلام شده خواهد شد.
به گفته محسن هرمزی، این محدوده از بزرگراه جداکننده نخواهد داشت. به این صورت که با علائم هشداردهنده به مردم اطلاع داده میشود که در ساعات خاص، یعنی پیک صبحگاهی و عصرگاهی تردد برای خودروهای پرسرنشین مثل ونها، اتوبوسها و سرویس ادارات امکان پذیر است تا در مسیر تعیین شده سریعتر حرکت کنند.