۰
چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶

چگونه از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی استفاده کنیم؟

ارزهای دیجیتال یکی از بزرگترین فناوری‌های هوشمند جهان هستند. اما متاسفانه برای ما ایرانی‌ها که با تحریم‌های بین‌المللی دست و پنجه نرم می‌کنیم، بهرمندی از آن‌ها با محدودیت‌های بسیاری همراه است.
به‌عنوان مثال بایننس که بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان است، ایرانیان را تحریم کرده و در حال حاضر احراز هویت بایننس به روش عادی، برای ما غیرممکن است. بنابراین یافتن راهی مطمئن برای سرمایه‌گذاری روی رمز ارزها به چالش بسیار بزرگی تبدیل شده است.
به همین علت در این مطلب می‌خواهیم راه‌های دور زدن تحریم‌ها و وریفای حساب بایننس را به شما یاد بدهیم. در انتها نیز به آموزش احراز هویت در کوینکس که یکی از صرافی‌های کم‌خطر است، می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.
راه‌های احراز هویت بایننس
برای وریفای حساب بایننس باید مدرک شناسایی، آدرس و مشخصات کلی که ارائه می‌دهید از یکی از کشورهای مورد تایید این صرافی باشد. یعنی حتی اگر با فیلترشکن وارد این صرافی شوید، نمی‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. زیرا احراز هویت در آن اجباری است. گرچه در کمتر از یک سال پیش این‌طور نبود.
اگر اقامت یا کارت شهروندی کشورهای دیگر را داشته باشید، می‌توانید به سادگی مراحل احراز هویت بایننس را طی کنید و در این صرافی با خیال راحت معامله انجام دهید. در غیر این صورت می‌توانید یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید.
خدمات احراز هویت سایت‌ها
بعضی از سایت‌ها در ازای دریافت پول احراز هویت بایننس را برای شما انجام می‌دهند. اما این راه نیز بدون ریسک نیست؛ زیرا باید اطلاعات حساب خود را در اختیار اشخاص غریبه قرار دهید این کار امنیت حساب و دارایی‌های شما را به خطر خواهد انداخت.
درصورتی که تصمیم گرفتید از این راه استفاده کنید بهتر است به سایت‌هایی اطمینان کنید که ایمیل یا پسووردتان را نمی‌گیرند و تنها با در اختیار گذاشتن راهکارهای موثر در احراز هویت کمکتان می‌کنند.
یعنی تمام مراحل احراز هویت را خود به‌تنهایی انجام می‌دهید و افراد مذکور تنها در این مراحل با راهنمایی و در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم به شما کمک می‌کنند. این روش مطمئن‌ترین و امن‌ترین راه برای استفاده از صرافی بایننس است که دیگر خطر به سرقت رفتن اطلاعات و دارایی‌ها وجود ندارد.
درخواست از آشنایان مقیم خارج از کشور
علاوه بر این‌ می‌توانید از دوست یا آشنای خود در کشور دیگر بخواهید با اطلاعات خود برای شما وریفای حساب بایننس را انجام دهد. در این صورت باید مواظب باشید که همیشه با آی پی همان کشور وارد حساب خود شوید.
ضمن این‌که ممکن است بسیاری از افراد این پیشنهاد را قبول نکنند. زیرا خرید و فروش با حساب فرد دیگر غیرقانونی است و اگر صرافی بفهمد می‌تواند حساب شما را برای همیشه مسدود کند.
در این حالت دیگر به دارایی‌های خود دسترسی نخواهید داشت و هر دوی شما ضرر می‌کنید. بنابراین اگر با این روش اقدام به استفاده از بایننس کردید، از خطرات آن آگاه باشید و با حداکثر احتیاط از صرافی استفاده کنید.
بهترین کار این است که از صرافی‌های مجاز مانند کوینکس استفاده کنید و ریسک معامله‌های خود را کاهش دهید.
چگونه در کوینکس ثبت نام کنیم؟
ثبت نام در صرافی کوینکس بسیار ساده است به‌ویژه که این صرافی از بیشتر زبان‌های زنده دنیا از جمله فارسی پشتیبانی می‌کند. برای ثبت نام با لپ تاپ یا کامپیوتر مراحل زیر را دنبال کنید:
  1. به سایت اصلی کوینکس (Coinex.com) بروید و روی گزینه sign up در گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید.
    بعد از این‌که وارد صفحه ثبت نام شدید، ایمیل خود را وارد کنید و روی گزینه get code بزنید تا برای شما یک کد ارسال شود.
    وارد ایمیل خود شوید و کد دریافتی را در محل مشخص شده بنویسید.
    سپس رمز ورود انتخاب کنید و پس از خواندن و پذیرفتن قوانین و مقررات کوینکس روی گزینه sign up بزنید.
حال باید یک مرحله امنیتی دیگر را طی کنید تا ثبت نام شما تکمیل شود. برای این مرحله دو راه برای دریافت کد امنیتی دارید که ما توصیه می‌کنیم هر دوی آن‌ها را انجام دهید تا امنیت حساب خود را بالا ببرید.
راه اول
  1. پس از طی کردن مراحل ثبت نام در صفحه به نمایش درآمده گزینه (G TOTP) را بزنید.
    حال برای گوشی اندروید یا آی او اس خود نرم افزار Google Authenticator را نصب کنید. (در حفظ این برنامه بسیار کوشا باشید، زیرا تنها راه شما برای ورود به صرافی یا بازگرداندن رمز عبور در صورت فراموشی است.)
    حال با این نرم افزار بارکد به نمایش درآمده در کوینکس را اسکن کنید.
    سپس کدی را که نرم افزار به شما می‌دهد در بخش پایین صفحه coinex وارد کنید و گزینه next را بزنید.
ثبت نام انجام شد. نرم افزار google authenticator هر چند ثانیه به‌صورت خودکار یک کد جدید به شما می‌دهد که در صورت نیاز می‌توانید از آن برای ورود به صرافی استفاده کنید.
راه دوم
برای راه دوم باید شماره موبایل خود را در کوینکس وارد کنید تا در صورت فراموشی رمز یا سایر موارد بتوانید با دریافت کد وارد صرافی بشوید. برای این کار:
  1. در سایت کوینکس وارد حساب خود بشوید و در گوشه راست صفحه گزینه Account و سپس Account setting را بزنید.
    پس از پیدا کردن بخش security setting روبروی گزینه موبایل روی bind کلیک کنید.
    حال کد Google Authenticator را وارد کنید و next را بزنید. (اگر این اپلیکیشن را نصب نکرده باشید این مرحله حذف می‌شود.)
    کد ارسالی به ایمیل خود را وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
    شماره موبایل خود را به همراه نام کشور وارد کنید.
    در این مرحله پیامی برای شما ارسال می‌کنند. کد داخل پیام را وارد کنید و Done را بزنید.
نکته
آدرس ایمیل تنها راه ورود به این صرافی و دسترسی به دارایی‌های شما است. بنابراین برای حفظ آن دقت کنید و ایمیل و رمز خود را به افراد دیگر واگذار نکنید. همچنین بهتر است در رمزی که برای حساب کاربری خود می‌گذارید، از کلمات بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها استفاده کنید تا امنیت آن بالا برود.
در نهایت رمز خود را در جایی مطمئن بنویسید تا آن را فراموش نکنید.
آموزش احراز هویت در کوینکس
احراز هویت در کوینکس تفاوتی در خدمات آن ایجاد نمی‌کند و تنها سقف برداشت روزانه شما را افزایش می‌دهند. اما در صورتی که تمایل داشتید امنیت حساب خود را افزایش دهید، می‌توانید احراز هویت را انجام دهید. لازم به ذکر است که برای احراز هویت به مدرک بین الملل مانند پاسپورت نیاز دارید.
ابتدا وارد حساب خود شوید و سپس مراحل زیر را طی کنید:
  1. در بخش تنظیمات حساب کاربری (Account setting) روبروی ID Verification روی وریفای بزنید.
    بخش Attention را بادقت بخوانید و پس از زدن تیک پذیرفتن شرایط روی گزینه سبز رنگ کلیک کنید.
    اطلاعات اولیه خود شامل نام، نام خانوادگی و شماره پاسپورتتان را به انگلیسی وارد کنید.
    سپس گزینه Continue on mobile را انتخاب کنید و از صفحه اول پاسپورت خود عکس بگیرید.
    بعد از بارگذاری مدارک باید از صورت خود را در وسط تصویر قرار دهید و متن نوشته شده در زیر آن را بخوانید تا از هویت شما اطمینان حاصل کنند.
    پس از تکمیل اطلاعات نتیجه احراز هویت را در مدت یک تا سه روز کاری برای شما ایمیل می‌کنند.
همان‌طور که از آموزش احراز هویت در کوینکس متوجه شدید، این صرافی پلتفرم بسیار ساده و کاربرپسندی دارد. به همین علت احراز هویت در آن سخت و زمان‌گیر نیست و به محض ورود می‌توانید از خدمات آن بهرمند شوید.
اگرچه این صرافی ایرانیان را تحریم نکرده است و با شماره موبایل خود می‌توانید به‌راحتی در آن ثبت نام کنید، اما توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده با آی پی غیر از ایران وارد آن شوید.
چگونه بدون خطر از صرافی‌های خارجی استفاده کنیم؟
با توجه به توضیحاتی که دادیم و این‌که بسیاری از صرافی‌های محبوب خارجی مانند بایننس ایرانیان را تحریم کرده‌اند، بنابراین ناچار برای ورود و استفاده از این صرافی‌ها باید از آی پی کشورهای دیگر استفاده کنید.
البته حتی برای این کار نیز باید مطمئن شوید که از ای پی کشوری استفاده می‌کنید که شامل تحریم‌ها نشده باشد. همچنین باید قوانین هر کشور را دنبال کنید تا سیاست آن را در مورد صرافی مربوطه بدانید و در صورت لزوم آی پی دیگری را استفاده کنید.
برای اطمینان از امنیت دارایی‌های خود می‌توانید از صرافی‌هایی مانند کوینکس استفاده کنید که با ایرانیان مشکلی ندارد و استفاده از آن آزاد است.
البته نمی‌توان به‌طور کامل به این صرافی‌ها اطمینان کرد، زیرا ممکن است در آینده آن‌ها نیز ایرانیان را تحریم کنند و دارایی شما به ‌خطر بیافتد. بنابراین بهترین رویکرد این است که حتی در هنگام ورود به این صرافی‌ها نیز آی پی خود را تغییر دهید تا اگر قوانین آن‌ها تغییر کرد از بابت دارایی‌های خود نگرانی نداشته باشید.
اگر می‌خواهید درباره راه‌های مختلف دور زدن تحریم‌ها و استفاده بدون دردسر از صرافی‌های خارجی بیشتر بدانید، می‌توانید به سایت امید فدوی مراجعه کنید.
امید فدوی در سایت خود ترفندهای معامله و کسب سود بیشتر را به شما یاد داده و همچنین برای کاربران خود روی کارمزد معامله‌های ارز دیجیتال تخفیف‌های بسیاری ارائه می‌دهد. در کنار آن می‌توانید از سایر مطالب آموزشی سایت نیز استفاده کنید و دانش خود در زمینه انجام معاملات ارزهای دیجیتال را بالا ببرید.
کد مطلب: 163242
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *