; ?>; ?> درخواست تشکل‌های شاهد - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۳

درخواست تشکل‌های شاهد

جمعی از تشکل‌های شاهد و ایثارگر با صدور بیانیه‌هایی، خواستار تمدید زمان ثبت نام آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان و ایثارگران تا نیمه ماه اردیبهشت شدند.
درخواست تشکل‌های شاهد
 جمعی از تشکل‌های شاهد و ایثارگر با صدور بیانیه‌هایی، خواستار تمدید زمان ثبت نام آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان و ایثارگران تا نیمه ماه اردیبهشت شدند.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، جمعی از تشکل‌های شاهد و ایثارگر با صدور بیانیه های متعدد درخواست کردند با توجه به مشکلات عدیده و مسائل مربوط به شرایط کرونایی کشور مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان و ایثارگران تا نیمه ماه اردیبهشت جاری تمدید شود.
ثبت نام آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر از روز ۲۴ فروردین در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و تا روز ۳۱ فروردین‌ماه ادامه داشت.
پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در تاریخ ۲۴-۰۱-۱۴۰۰، با توجه به اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر اضافه شدن شغل محل‌های جدید به دفترچه راهنمای مذکور (به شرح ذیل)، به اطلاع متقاضیان این آزمون می‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (۳۱-۰۱-۱۴۰۰) برای ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۵ نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، زمان برگزاری آزمون طی اطلاعیه‌ای در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۲/۱۲ در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.
تشکل هیئت فرزندان شهدای اسلام
تشکل هیئت فرزندان شهدای اسلام به عنوان یکی از بزرگترین اجتماع خانواده های معظم شهدا در نامه ای خطاب به ریاست سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام کرد: ضمن تشکر و قدردانی از جنابعالی و همکاران خدوم شما بابت هماهنگی های انجام شده  جهت ثبت نام آزمون سراسری استخدامی خاص فرزندان شهید و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد خواستار تمدید مهلت ثبت نام تا نیمه ماه اردیبهشت را دارد.
این تشکل ضمن تشکر از سازمان استخدامی کل کشور با توجه به مشکلاتی اعم از بیماری برخی از خانواده های گرامی شهدا بر اثر ابتلا به  ویروس منحوس کرونا و همچنین تاکید ستاد کرونا مبنی بر عدم خروج از منزل در پیش گیری از این ویروس اعلام داشته روند ثبت نام ایثارگران معظم مختل شده به همین منظور عدم دسترسی این عزیزان به اینترنت و  لزوم استفاده از کافی نت برای ثبت نام باعث شده تعدادی از مشمولین این طرح که از مشکل بیکاری و عدم شغل مناسب  رنج می‌برند نتوانند در سامانه سنجش ثبت نام کنند.  از این رو از هیئت محترم دولت، سازمان استخدامی کل کشور و سازمان سنجش و آموزش کشور  تقاضامندیم ضمن تمدید ۱۰ روزه ثبت نام آزمون استخدامی خاص فرزندان شهید و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد امکان شرکت در این آزمون را برای ایثارگران واجد شرایط مهیا بفرمایید.  
جمعیت یادگاران اسوه های ایثار
جمعیت یادگاران اسوه های ایثار نیز از سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان سنجش آموزش کشور خواستار تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تا نیمه  اردیبهشت ماه جاری شدند.  
این تشکل شاهد و ایثارگر  در ادامه بیانیه خود  آورده است: ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و با تشکر از همه مسئولانی که در وضع قوانین و تکمیل فرآیند جذب فرزندان شهدا و جانبازان، اقدامات ارزشمندی را به انجام رساندند، از آن مقامات محترم خواهشمندیم مهلت ثبت نام آزمون را تا اواسط اردیبهشت ماه تمدید نمایند.
اهم دلایل این درخواس به شرح زیر است: 
۱ - استقرار  وضعیت قرمز کرونایی در بسیاری از شهرها و به تبع آن دورکاری کارمندان، امکان تکمیل پرونده های ناقص  فرزندان شهدا و جانبازان را زمان‌بر نموده و برخی از آنان هنوز پیگیر کامل نمودن و اخذ موارد ناقص پرونده ها از دستگاههای ذیربط  هستند.
۲ - ابهامات موجود در دفترچه و سوالات متعدد فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد، که بعضا هنوز پیگیر جواب برخی سوالات هستند. البته به لطف همکاران خدوم بنیاد درحال پاسخگویی و رفع ابهام هستند.
۳ - گسترش شدید بیماری کرونا و ابتلای برخی مخاطبان قانون فوق الذکر به این بیماری.
لذا با عنایت به لزوم استفاده همه فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰ درصد از این قانون در اقصی نقاط کشور و برخورداری آنان از عدالت و تساوی نسبت به حاضرین در شهرهای بزرگ، لطفا دستورات لازم در خصوص  تمدید مهلت ثبت نام تا اواسط اردیبهشت ماه صادر فرمایید.
در پایان ضمن تشکر  ویژه از جناب آقای  اوحدی،  انتظار است ایشان  به نحو ویژه نسبت به درخواست های ارسالی از ایثارگران سراسر کشور مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام، پیگیری لازم را مبذول نموده و همچون گذشته منعکس کننده و مطالبه گر خواسته های بحق، این قشر گرانقدر باشند.
 دیگر تشکل های ایثارگری هم مانند جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نو اندیش خدمتگزار این درخواست را مطرح کرده اند.
پنجم اردیبهشت آخرین مهلت ثبت نام اعلام شده
بنا به گفته مسئولان بنیاد شهید،  سازمان امور استخدامی و وزارت علوم هم با تمدید مهلت ثبت نام تا پنجم اردیبهشت جاری موافقت کرده اند اما این تشکل ها مهلت بیشتری تا نیمه اردیبهشت ماه خواسته اند.  
این در حالی است که سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز ۲۶ فروردین در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس هماهنگی خوبی که با وزارت علوم، سازمان سنجش و به خصوص سازمان اداری استخدامی انجام شد، خوشبختانه دفترچه آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد منتشر شد و این عزیزان یک هفته فرصت دارند فرم مربوطه را تکمیل و ارسال کنند.
 
کد مطلب: 148247
برچسب ها: شاهد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *