۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۹
سيدعلي طاهري خبر داد؛

اعتراض كميسيون فرهنگي به برنامه «خنده‌بازار»

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به جلسه امروز اين كميسيون، از اعتراض اعضا نسبت به حضور آقايان با لباس خانم‌ها در برنامه خنده بازار خبر داد.
اعتراض كميسيون فرهنگي به برنامه «خنده‌بازار»
سيدعلي طاهري گفت، اگرچه برنامه خنده بازار درصدد تمسخر برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي است، استفاده از مردان در لباس زنان تبعات منفي‌اي در جامعه دارد، لذا كميسيون از مسوولان صداوسيما براي ارائه توضيح در اين باره دعوت كرده و اعتراض خود را نيز به آنها ابلاغ خواهد كرد.

وي با اشاره به حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاونين در جلسه قبلي كميسيون گفت: در جلسه پيش يكي از دغدغه‌ها پيرامون فيلم جديد وزارت با نام «لاله» بود كه فرصت كافي براي ارائه توضيحات كامل معاونت سينمايي در اين باره وجود نداشت و بنا شد كارگروه رسانه و هنر در جلسه‌اي با حضور معاونت سينمايي اين موضوع را بررسي و نتيجه را به كميسيون گزارش دهد.

سخنگوي كميسيون فرهنگي با اشاره به نگاه انتقادي اين كميسيون به فيلم «لاله» گفت كه پس از استماع توضيحات معاونت سينمايي جمع‌بندي خود را در اين باره اعلام خواهيم كرد.

كميسيون فرهنگي با حضور لاريجاني جلسه ويژه تشكيل مي‌دهد

طاهري همچنين از برگزاري جلسه مشترك كميسيون فرهنگي با رييس مجلس خبر داد و گفت: در اين جلسه كه فردا برگزار مي‌شود، اعتراض كميسيون نسبت به ارجاع برخي طرح‌ها به كميسيون فرهنگي به عنوان كميسيون فرعي مطرح خواهد شد و ساير مسائل فرهنگي نيز مورد بحث قرار مي‌گيرد.

وي از ارسال نامه رسمي كميسيون فرهنگي براي جلوگيري از توزيع غذا در سفرهاي روزانه خبر داد و گفت: در اين نامه درخواست شده كه در سفرهاي ريلي و پروازهايي كه در طول روز برگزار مي‌شود به احترام ماه مبارك رمضان از توزيع غذا پرهيز شود. البته طبيعي است كه غذايي براي مسافران در نظر گرفته شود اما اين نبايد ترويج روزه‌خواري باشد.

سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس يادآور شد: پيش از اين نيز رييس كميسيون فرهنگي در يادداشتي به وزير راه پيگيري اين موضوع را خواستار شده بودند چراكه اخبار رسيده حاكي از آن است كه در سفرهاي روزانه نيز غذا توزيع مي‌شود.

طاهري با اشاره به مكاتبه اين كميسيون با دستگاه‌هاي فرهنگي براي ارائه گزارش عملكرد خود تصريح كرد: از دستگاه‌هاي فرهنگي خواسته‌ايم گزارش عملكرد و برنامه پنج ساله خود را به كميسيون ارائه دهند تا ما اطلاع دقيقي از اين موضوع داشته باشيم.

وي در پايان با اشاره به بررسي طرح اداره صداوسيما در كميسيون فرهنگي گفت كه متناسب با بندهاي اين طرح از مسوولان مربوطه براي بررسي اين طرح دعوت خواهد شد
کد مطلب: 1435
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *