۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶
كوثري:

قانون نظارت بر رفتار نمايندگان بايد هرچه سريع‌تر اجرايي شود

يك عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس، با تاكيد به اينكه قانون نظارت بر رفتار نمايندگان بايد هرچه سريع‌تر در مجلس اجرايي شود، گفت: با اجراي اين قانون، هر نماينده براساس چارچوب‌هاي مشخص، فعاليتش را انجام مي‌دهد و جلوي تخلفات احتمالي گرفته مي‌شود.
اسماعيل كوثري با تاكيد به اينكه تمامي طرح‌ها و لوايح مصوب مجلس بايد در مدت زمان مشخص اجرا شود، گفت: طبق روال قانوني بايد آيين‌نامه تمام طرح‌ها و لوايح پس از تصويب مجلس و تبديل شدن به قانون، نوشته شده تا در مدت زمان مشخص اجرا گردد، اين رويكرد مشمول قانون نظارت بر رفتار نمايندگان نيز مي‌شود كه بايد هرچه سريع‌تر در مجلس اجرايي شود.

وي با بيان اينكه اجراي قانون نظارت بر رفتار نمايندگان جنبه بازدارندگي دارد، توضيح داد: با اجراي اين قانون هر نماينده‌اي مي‌داند كه در چه چارچوبي بايد فعاليت‌هاي خود را انجام دهد، براين اساس اگر خداي ناكرده نماينده‌اي تخلفي را انجام داد، مطمئنا بايد انتظار برخورد را نيز داشته باشد.

نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از آنجا كه نمايندگان با تصويب جزييات طرح نظارت بر رفتار نمايندگان آن را تبديل به قانون كرده‌اند، خودشان به خوبي مي‌دانند كه چگونه با تخلفات احتمالي برخورد مي‌شود، براين اساس هيچ‌گاه حرف و حديثي در اجراي اين قانون به وجود نخواهد آمد.

كوثري در عين حال تاكيد كرد: هيات نظارت براي رسيدگي به تخلفات نمايندگان طبق قانون نظارت بر رفتار نمايندگان بايد از افرادي تشكيل شود كه بتوانند به درستي كارهاي نمايندگان را مورد رسيدگي قرار دهند.

وي با بيان اينكه نظارت دائمي باعث جلوگيري از تخلفات احتمالي نمايندگان مي‌شود، گفت: نبود تخلف در مجلس يك امتياز مثبت به شمار مي‌آيد كه با اجراي قانون نظارت بر رفتار نمايندگان ميسر مي‌شود، مطمئنا چنين مجلسي مي‌تواند بر دو قوه و دستگاه‌هاي نظارت كافي داشته باشد.

اين نماينده اصولگراي مجلس نهم ادامه داد: نمايندگاني مي‌توانند بر دستگاه‌هاي ديگر نظارت داشته باشند كه در درجه اول خودشان كوچك‌ترين تخلف را انجام ندهند، اين موضوع با اجراي قانون نظارت بر رفتار نمايندگان ميسر مي‌شود.

كوثري در پايان خاطرنشان كرد: نمايندگاني كه از سلامت و درستي كارشان مطمئن هستند از اجراي اين قانون ناراضي نخواهند بود و تنها ممكن است نمايندگاني كه ذهن‌شان به سمت مسائل درست نمي‌رود، از اجراي اين قانون رضايت نداشته باشند مطمئنا اجراي اين قانون از بروز اين اتفاقات جلوگيري مي‌كند.
کد مطلب: 1345
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *