۰
دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۷

تجربه متفاوت عکاس ایرانی با فرش

عکاس ایرانی که طی سال های اخیر پروژه عکاسی خود با موضوع فرش ایرانی را دنبال می کند به تازگی این سوژه را در بیابان خشک و خالی مورد عکاسی قرار داده است.
عکاس ایرانی که طی سال های اخیر پروژه عکاسی خود با موضوع فرش ایرانی را دنبال می کند به تازگی این سوژه را در بیابان خشک و خالی مورد عکاسی قرار داده است.

به گزارش فرادید، جلال سپهر، عکاس خودآموخته و شناخته شده‌ی ایرانی در این مجموعه که «منطقه قرمز» نامیده فرش را در فضاهایی خشک و بیابانی با آسمان‌های گرفته به تصویر کشیده است. منتقدان هنری این مجموعه را بازتاب فضای ناآرام خاورمیانه و جنگ‌هایی که در این منطقه به وقوع پیوسته است می‌دانند.

بر این اساس بستر و پس‌زمینه‌ی همه عکس‌ها، بیابان و جاده‌ای است که رو به بی‌نهایت فرش شده و آسمانی ابری و گرفته با حال و هوایی سنگین تاکیدی بر احساس عدم امنیت قلمداد می شود. در فریمی، فرشی، وسط جاده‌ای در بیابان، گسترده شده و گودالی عمیق و بزرگ وسط آن ایجاد شده است. در قابی دیگر با همان پس‌زمینه، سنگی عظیم بر روی فرش افتاده است. در عکسی دیگر طوفانی از شن در راه است تا امنیت متزلزل قاب‌های پیش را از بین ببرد و در جایی دیگر خانواده‌ای چمدان به دست رو به افق در همان فضا، احتمالا در فکر گریز اند. فضایی که در قابی دیگر، هواپیمایی در بالای جاده‌ی فرش پوش بر فراز آن در حال پرواز است. مفاهیمی از مهاجرت، بی‌ثباتی، خطر و نبود امنیت که این روزها در خاورمیانه به چشم می خورد.گفتنی است جلال سپهر در پروژه عکاسی خود فرش ایرانی را در پس زمینه هایی متفاوت از ابنیه تاریخی با معماری سنتی تا فضاهایی از طبیعت جنوب ایران قرار داده و از آن عکاسی کرده است. در زیر نگاهی می اندازیم به مجموعه "منطقه قرمز" و دیگر تجربیات این عکاس خلاق با "فرش ایرانی".
کد مطلب: 64853
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *