۱
۱
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۷
اکثریت نسبی اصلاح‌طلبان در شورای شهر

راهیابی 15 اصلاح‌طلب به شورای شهر تهران

با این اوصاف به رغم اکثریت نسبی اصلاح‌طلبان از جایی که آن‌ها اکثریت مطلق اعضای شورای شهر را نتوانسته اند از آن خود کنند، باید گفت سرنوشت شهردار آینده تهران در دستان ورزشکاران قرار دارد. گرایش آن‌ها به سمت هر یک از جناح‌های سیاسی می‌تواند ارمغان شهرداری را برای او به همراه داشته باشد.
راهیابی 15 اصلاح‌طلب به شورای شهر تهران
انتخابات شورای شهر تهران به مراحل پایانی خود می‌رسد. فرمانداری هنوز لیست نهایی راه یافتگان را اعلام نکرده و فهرست‌های منتشره را تکذیب کرده است. آن‌ها معتقدند باید جلسه هیئت‌های اجرایی و نظارت به پایان برسد تا امکان اعلام فهرست نهایی وجود داشته باشد. آن‌گونه که رسانه های اصولگرا اعلام کرده است به ترتیب آرای کسب شده این افراد به شورای شهر راه یافته اند: «مهدی چمران، علیرضا دبیر، احمد مسجدجامعی، حبیب کاشانی، حسین رضازاده، هادی ساعی، مرتضی طلایی، پرویز سروری، رضا تقی‌پور، الهه راستگو، عباس شیبانی، محمد سالاری، اسماعیل دوستی، احمد دنیامالی، محمدمهدی‌ تندگویان، فاطمه دانشور، احمد حکیمی‌پور، محمد حقانی، عبدالحسین مختاباد، غلامرضا انصاری، مهدی حجت، مجتبی شاکری، رحمت‌الله حافظی، ابوالفضل قناعتی، اقبال شاکری، معصومه آباد، محسن سرخو، عباس جدیدی، محسن پیرهادی، مسعود سلطانی‌فر، ولی‌الله شجاع‌پوریان».

از میان اسامی اعلام شده نام ۱۵ تن از افراد در فهرست اصلاح‌طلبان قرار داشته است: ۱- «احمد مسجد جامعی»، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو فعلی شورای شهر تهران ۲- «احمد حکیمی‌پور»، نماینده سابق مجلس، عضو اولین دوره شورای شهر تهران و دبیر شورای هماهنگی اصلاحات، ۳-«غلامرضا انصاری»، رئیس سازمان بهزیستی، سفیر و استاندار در دوره اصلاحات، ۴- «محسن سرخو»، معاون سابق وزارت کار و امور اجتماعی و رئیس سابق آموزش فنی و حرفه‌ای، ۵- «ولی الله شجاع پوریان»، نماینده سابق مجلس، ۶-«اسماعیل دوستی»، استاندار دولت اصلاحات و شهردار اسبق منطقه ۳، ۷-مهدی حجت، معاون سابق وزیر فرهنگ و آموزش عالی و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، ۸-محمد مهدی تندگویان، فرزند شهید تندگویان، ۹-«سید عبدالحسین مختاباد»، موسیقی‌دان، ۱۰- «محمد سالاری»، مدیرمسئول روزنامه اسرار و عضو شورای سیاستگذاری حزب همبستگی، ۱۱- «احمد دنیامالی»، معاون سابق وزیر راه و ترابری و معاون سابق عمرانی شهردار تهران،۱۲-«الهه راستگو»، نماینده سابق مجلس۱۳- «مسعود سلطانی‌فر»، استاندار در دوره اصلاحات ۱۴-« محمد حقانی»، قائم مقام سابق شهرداری تهران و معاون خدمات شهری شهرداری تهران و ۱۵-« فاطمه دانشور»، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افرادی هستند که از میان اصلاح‌طلبان به این فهرست راه یافته اند.
در دوره گذشته شورای شهر، فهرست اصلاح‌طلبان ۴ نماینده در ترکیب ۱۵ نفره شورا داشت: «محمدعلی نجفی، احمد مسجدجامعی، معصومه ابتکار و هادی ساعی». از این جمع نجفی ترجیح داد کاندیدا نشود، معصومه ابتکار رد صلاحیت شد و هادی ساعی نیز به صورت مستقل در این انتخابات شرکت کرد.
فهرست ائتلاف پیشرفت و آبادانی به سرلیستی پرویز سروری دیگر فهرستی است که توانسته کرسی‌های زیادی از شورا را از آن خود کند. علاوه بر پرویز سروری، مهدی چمران، رضا تقی‎پور، مرتضی طلایی، محسن پیرهادی، مجتبی شاکری، اقبال شاکری، ابوالفضل قناعتی، حسین رضازاده، رحمت الله حافظی، معصومه آباد، حبیب کاشانی و علیرضا دبیر در این فهرست قرار دارند. با در نظر گرفتن عباس شیبانی که به اصولگرایان نزدیک‌تر است و در دیگر لیست‌های اصول‌گرا قرار داشت، می‌توان گفت اصولگرایان موفق شده اند ۱۴چهره به شورای شهر بفرستند. هادی ساعی و عباس جدیدی کاندیداهایی هستند که به صورت مستقل از تمامی لیست‌ها در انتخابات شرکت کرده اند. ذکر این نکته ضروری است که هادی ساعی در دوره گذشته از لیست اصلاح‌طلبان به شورای شهر رسید و رابطه نزدیکی با سیدمحمد خاتمی دارد. از سوی دیگر عباس جدیدی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته از حامیان محمود احمدی‌نژاد بوده است.
با این اوصاف به رغم اکثریت نسبی اصلاح‌طلبان از جایی که آن‌ها اکثریت مطلق اعضای شورای شهر را نتوانسته اند از آن خود کنند، باید گفت سرنوشت شهردار آینده تهران در دستان ورزشکاران قرار دارد. گرایش آن‌ها به سمت هر یک از جناح‌های سیاسی می‌تواند ارمغان شهرداری را برای او به همراه داشته باشد.
کد مطلب: 33811
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


خدایی
تبریک ... ایشالله آروم آروم حضور اصلاح طلبا در اداره حکومت دوباره احساس بشه و کمی احساس امنیت و آرامش در جامعه بیشتر بشه