۳
۳
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۲
تکرار وعده پنج برابر شدن یارانه ها

آقای احمدی نژاد! چه کسانی داد و بیداد می کنند؟

آقای احمدی نژاد! چه کسانی داد و بیداد می کنند؟
محمود احمدی نژاد که اواخر سال گذشته از طرح جدید تبلیغاتی خود مبنی بر پنج برابر کردن یارانه های نقدی در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی پرده برداری کرده بود، در سخنرانی امروز خود در اهواز، بار دیگر این وعده را تکرار کرد و از کسانی که با "داد و بیداد" می خواهند مانع از پرداخت یارانه ها شوند انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، وعده پنج برابر کردن یارانه ها سال گذشته در شرایطی مطرح شد که کشور به دلیل افزایش حجم نقدینگی در جامعه دچار تورم کم سابقه ای شده بود و همزمان، افزایش بیسابقه نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی کشور، اقتصاد را با زیانهای فراوانی مواجه کرده بود. با این وجود احمدی نژاد به جای یافتن راه چاره برای این مشکلات، وعده داد یارانه ها پنج برابر شود. این وعده با انتقادات فراوانی از سوی صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی مواجه شد که اعتقاد داشتند افزایش ناگهانی یارانه ها و آزادسازی قیمتها باید بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی طی پنج سال و باشیب ملایم انجام شود و تصمیم دولت برای اتمام اجرای طرحی که بر مبنای قانون هدفمندی یارانه ها باید در طول پنج سال انجام شود در مدت زمان دوسال، فشار فراوانی بر مردم وارد می کند. از سوی دیگر در شرایطی که میزان نقدینگی کشور طی سالهای اخیر هفت برابر شده است و همین امر نرخ تورم را به شدت افزایش داده، افزایش میزان یارانه ها، تنها موجب تداوم روند صعودی نرخ تورم می شود و این موضوعی است که بارها توسط صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی نسبت به آن هشدار داده شده است. هم اکنون نرخ تورم رسمی از مرز ۴۰ درصد گذشته و نرخ تورم غیر رسمی بسیار بیش از این میزان است؛ در حالیکه در زمان آغاز به کار دولت نهم در سال ۸۴، نرخ تورم به ۱۰ درصد رسیده بود. به همین دلیل افزایش یارانه ها با هر توجیهی تنها موجب افزایش میزان نقدینگی در جامعه و به تبع آن افزایش نرخ تورم می شود. اما رییس دولت دهم بدون توجه به این موضوع همچنان بر طبل وعده افزایش میزان یارانه ها می کوبد.
می خواهیم یارانه ها را پنج برابر کنیم اما ...
احمدی نژاد در تازه ترین سخنرانی خود که امروز در سفر اهواز و در حالیکه کنار اسفندیار رحیم مشایی ایستاده بود انجام شد باز هم وعده سابق را تکرار کرد و گفت : می توان به هر ایرانی ۲۵۰ هزار تومان یارانه پرداخت کرد اما عده ای با داد و بیداد می خواهند مانع از این موضوع شوند.
این سخن احمدی نژاد ادامه طرح تبلیغاتی دولت است. دولت تلاش می کند به گونه ای القا کند که قصد دارد یارانه ها را پنج برابر کند اما عده ای نمی گذارند و حتی اگر یارانه ها پنج برابر شود، باز هم دولت به هدف تبلیغاتی خود دست یافته؛ چراکه اینگونه به مردم القا می کنند که دیگران اجازه این کار را نمی دهند. در چنین شرایطی، طبیعی است که گناه این موضوع را به گردن افرادی موهوم می اندازند. احمدی نژاد امروز در اهواز همچنین گفته : کسانی که میلیاردها تومان از بانکها تسهیلات گرفته اند و پس نمی دهند از طریق رسانه هایشان با هر طرحی که به سمت توزیع ثروت و عدالت است مثل هدفمندی یارانه ها جوسازی و مخالفت می کنند.
به نظر می رسد آقای احمدی نژاد باید به این سوالات پاسخ دهند که اولا چه کسانی با پنج برابر شدن یارانه ها مخالفت می کنند؟ آیا کارشناسان اقتصادی از افزایش یارانه نقدی مردم ضرر می کنند یا نگران افزایش نقدینگی در جامعه و تداوم روند صعودی نرخ تورم هستند؟ ثانیا چرا آقای احمدی نژاد هیچگاه به روشنی اعلام نمی کند چه کسانی داد و بیداد می کنند و مخالف پنج برابر شدن یارانه ها هستند؟ چه کسانی میلیاردها تومام از بانکها تسهیلات گرفته اند و پس نمی دهند؟ آیا منظور، همان کسانی نیست که زمانی گفته شد اسامی آنها در جیب آقای احمدی نژاد است و هیچگاه از جیب او بیرون نیامد و وقتی هم ایشان ادعا کرد اسامی را به قوه قضاییه داده، دستگاه قضایی آن را تکذیب کرد؟ و از آن مهمتر، آیا ایشان موضوع تخلف مالی ۳۰۰۰ میلیاردی را فراموش کرده است؟
به نظر می رسد تا فرارسیدن زمان انتخابات ریاست جمهوری همچنان باید شاهد طرح اینگونه ها وعده ها و جوسازیها از سوی دولت باشیم تا شاید با این آخرین تیر ترکش خود، شانس خود را برای جذب آرای مردم بیازمایند.
کد مطلب: 28082
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


جواد - ز
امیدوارم این بار دیگه مردم گول حرفهای تبلیغاتی رو نخورن
آرش
بعید میدونم !!
ساناز کرمانی
ای بابا .. دیگه همه به حرفهای این آقا عادت کردن ... فکر نمی کنم دیگه کسی پیدا بشه که فکر کنه این حرفها به خاطر مردمه ... دیگه تبلیغاتی بودنش برای همه مشخصه