۰
سه شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۹
«مردم‌سالاری» بررسی می کند

گلايه‌های صادقانه مسعود

بحث‌هاي مربوط به تشکيل کابينه و انتخاب وزرا اين روزها به شدت پيگيري مي‌شود و طبيعتا اين موضوع داغ حواشي بسياري را به دنبال داشته است.
گلايه‌های صادقانه مسعود
گروه سياسي: بحث‌هاي مربوط به تشکيل کابينه و انتخاب وزرا اين روزها به شدت پيگيري مي‌شود و طبيعتا اين موضوع داغ حواشي بسياري را به دنبال داشته است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،يکي از اين موضوعات که خيلي اين روزها در مورد آن صحبت شده بحث سهم خواهي‌ها است.در حقيقت گفته مي‌شود عده‌اي از چهره‌ها اين روزها با صراحت تمام از رئيس جمهور منتخب سهم خود را طلب مي‌کنند. از سوي ديگر موضوع «مجاهدان شنبه» نيز مطرح است. افرادي که تا قبل از مشخص شدن نتايج انتخابات رياست جمهوري پيداي شان نبود پس از پيروزي مسعود پزشکيان به اصطلاح با دست گل و شيريني آفتابي شده و به ستادها رفته و بلافاصله مطالبه خود که همان در اصل سهم خواهي از پزشکيان است را مطرح کرده اند. همين موضوعات باعث شد مسعود پزشکيان ديروز به صراحت و با صداقت از اين موضوع گلايه‌هاي خود را مطرح کند. در حقيقت چه بسا اگر فرد ديگري رئيس جمهور بود تلاش مي‌کرد در لفافه اين گلايه را مطرح کند و يا با سياستي خاص از کنار آن بگذرد اما رئيس جمهور منتخب به همان سبک و سياق حضور در مناظره‌هاي خود گلايه‌هاي خود را مطرح کرده است. مسعود پزشکيان که در ديدار با اعضاي ستادهاي مردمي خود اظهار نظر مي‌کرد گفت: يکي از مشکلات من اين است که همه عزيزان مي‌خواهند من را ببينند و من هم جسارت نمي‌کنم کسي را نبينم، ولي چگونه بايد جواب همه را بدهم؟ اينگونه نيست که من چون رئيس جمهور شدم عوض شده ام، من همان آدم سابق هستم اما نمي‌توانم همه را ببينم. خيلي‌ها گله مي‌کنند که گم شده اي و جواب نمي‌دهي ولي من الان شب و روز ندارم. من در خدمت همه هستم. وي ادامه داد: انتخاب مسئولان به يک معضل تبديل شده است. ما شعار انتخاب برتر داده ايم و به همه مي‌گوييم کمک کنيد و همه آدم‌هاي خودشان را معرفي مي‌کنند و نمي‌دانم بايد چه کنيم. ما بايد کابينه وفاق ملي انتخاب کنيم و کاري کنيم وفاقي که از آن حرف مي‌زديم و شعار اينکه کشور با يک گروه و جناح اداره نمي‌شود را محقق کرده و پايبند شويم که نکند يک گروه و دسته و جناح شويم. پزشکيان اضافه کرد: بايد کابينه‌اي شکل دهيم که افراد باتجريه، باعلم و صادق در آن باشند و کابينه اي تشکيل دهيم تا به سمت سياست‌هايي که رهبري تعيين کرده اند، حرکت کنيم. به همه گفته ايم شاخص ارائه کرده و رزومه افراد را به ما بدهند، هر کسي بخواهد در دولت مسئول شود، يک اصل را با آنها توافق مي‌کنيم که اگر خلاف آن باشد قبول نمي‌کنيم و آن رضايت مردم است. اگر در اداره‌اي کسي به اسم ما مي‌خواهد خدمت کند، بايد مردم را راضي کند. رضايت مردم شاخص مديريت ما است. گفتني است چندي پيش در اينباره محمدجواد آذري جهرمي در کانال تلگرامي خود نوشت: اربعين حسيني نزديک است.خيل مشتاقان حضرت اباعبدالله عليه السلام راهي زيارت اربعين خواهند شد و اين رويداد بزرگ همزمان با استقرار دولت جديد است. در ميانه نبرد پيرمرد‌هاي پرحاشيه سياست براي اخذ سهم از دولت، اميدوارم توجه ويژه‌اي از سوي رئيس جمهور منتخب به برنامه ريزي براي خدمت‌رساني به زوار اربعين صورت پذيرد. محمد جواد آذري جهرمي پيشتر نيز در کانال تلگرامي خود نوشته بود: پدرخوانده‌هاي سياسي … درس عاشورا: حق را بگوييم حتي اگر به زيان ما باشد. احمد زيدآبادي هم در يادداشتي با عنوان «الحذر!» در کانال تلگرامي خود نوشت:هيچ «مجاهدي» را نبايد به صرفُ مجاهد بودنش در پستي گماشت که اهليت و شأنيت و تخصص آن را ندارد، حال اين مجاهد چه مجاهد واقعي صحنة کارزار باشد و چه مجاهد دروغينِ «روز شنبه»! در غياب استغناي معنوي و اخلاقي، قدرت‌طلبي و جاه‌پرستي به تنها عنصر معنابخشِ زندگي براي بسياري افراد تبديل شده است. اين افراد خود و محيط اطراف‌شان را به کلي آلوده مي‌کنند.
دکتر پزشکيان بايد چهارچشمي مراقب اين نوع افراد باشد و بدون هرگونه حجب و ملاحظه‌اي آن‌ها را از کابينه‌اش دور سازد. شناسايي اين افراد هم خيلي سخت نيست. فقط کمي روشن‌بيني و شمّ روانکاوي مي‌خواهد، زيرا همانطور که جناب مولانا فرموده است: بوي کبر و بوي حرص و بوي آز، در سخن گفتن بيايد چون پياز، گرخوري سوگند من کي خورده‌ام، از پياز و سير تقوي کرده‌ام، آن دم سوگند غمازي کند، بر دماغ همنشينان بر زند.
کد مطلب: 220105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *