۰
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۲
«مردم سالاری» برنامه نامزدهای انتخاباتی را بررسی می‌کند

تلاش برای اقناع افکار عمومی

فرصت زیادی تا 8 تیر ماه و انتخابات زود هنگام چهاردهم باقی نمانیده است. نامزدها حالا تمام وقت و تلاششان صرف معرفی خود و برنامه‌هایشان است. برخی در تلاش برای جلب مشارکت مردم و برخی به دنبال اقناع هم جناحی‌ها برای کناره گیری.
تلاش برای اقناع افکار عمومی

گروه سیاسی: فرصت زیادی تا 8 تیر ماه و انتخابات زود هنگام چهاردهم باقی نمانیده است. نامزدها حالا تمام وقت و تلاششان صرف معرفی خود و برنامه‌هایشان است. برخی در تلاش برای جلب مشارکت مردم و برخی به دنبال اقناع هم جناحی‌ها برای کناره گیری. در ادامه به برخی از برنامه‌ها و نظرهای دو کاندیدای ریاست جمهوری پرداخته‌ایم:

پزشکیان و تاکید بر حقوق شهروندان
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،مسعود پزشکیان، کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در برنامه صف اول حضور پیدا کرد و به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.
او در این برنامه مسعود پزشکیان، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در برنامه صف اول درباره شعار خود گفت: برای ایران، با ایرانیان بر اساس حق و عدالت امکان ندارد در برابر مشکلات و تنش‌ها بایستیم مگر اینکه همه دست به دست هم بدهیم و استقامت، قدرت و مقاومت پیدا کنیم.
او در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه در یک جریانی دانشجو اعتراض کرده، تحریمش کردند، خاطر نشان کرد: به دلیل مطالبه گری حق نداریم، زندان بیندازیم، بیرون کنیم و برخورد کنیم. نه حق است، نه عادلانه و نه کار خوبی است. پزشکیان با تاکید بر اینکه ما مقصر بودیم، ما مملکت را به اینجا رساندیم، دیگران که نکردند، خاطر نشان کرد: والی، صالح و درست کار نخواهد بود مگر اینکه مردم مطالبه گر باشند.
پزشکیان در ادامه برنامه «صف اول» گفت: نباید حقوق افراد را ندیده بگیریم؛ اگر اجازه دهیم حق شان را داشته باشند ما دعوایی نداریم. من به عنوان یک انسان حق دارم انتخاب کنم چگونه زندگی کنم و چگونه بپوشم و چگونه راه بروم.
پزشکیان در جمع فرهنگیان حامی وی و نمایندگان ادوار نیز حاضر شد و با بیان اینکه هر ایرانی یک ستاد و یک صدا است، گفت: به پیر و پیغمبر شرمنده‌ام اگر به زن و دختر ایرانی توهین شود. همه انسان‌ها کرامت دارند. برخورد ما باید با انسان‌ها با کرامت باشد. ما می‌توانیم با منطق و دست به دست هم دادن کشورمان را بسازیم.
وی با بیان اینکه ما می‌توانیم از این مسیر خارج شویم، گفت: باید اجازه خودنمایی به کارشناسان در همه ایران بدهیم فقط این نیست که تهرانی‌ها عاقل هستند و می‌فهمند بلکه همه ایرانی‌ها می‌فهمند و عاقل هستند.
قالیباف از سیگنال به اصولگرایان تا کنایه به جلیلی
محمدباقر قالیباف، دیگر نامزد انتخابات نیز در تجمع فعالان ستادی خود که در مسجد امام صادق (ع) میدان فلسطین تهران برگزار شد، گفت: ما در جبهه انقلاب نیازمند وحدت هستیم؛ درست است که رقابت بین نامزدها امری طبیعی است اما خواهش میکنم که اخلاق را تحت هر شرایطی حفظ کنیم. همچنین باید زمینه وحدت را تا رسیدن به قبل از ۸ تیر فراهم کنیم و همه با هم بعد از ۸ تیر با همگرایی این افتخار و وظیفه را برای عزت و افتخار کشور اداره کنیم و پیش ببریم.
قالیباف در میز گرد اقتصادی نیز حضور پیدا کرد و در بخشی از سخنان خود تاکید کرد که دیگر نمی‌توان آزمون و خطا کرد. مدیریت قوی اساس کار است و رئیس دولت نباید ایده‌ها را تمرین کند و کارنامه و تجربه کامل نداشته و آگاه نباشد و اقتدار لازم و تصمیم گیری در شرایط سخت نداشته باشد. قالیباف تاکید کرد که رئیس دولت باید اصلاحات اقتصادی داشت که بخشی از آن ریشه در مسایل داخلی و بخشی خارجی دارد البته که بخشی به فشار تحریم‌های اقتصادی برمی‌گردد اما بخشی از اشکال به خاطر عملکرد‌ها و بی تدبیری و بی عرضگی‌ها دارد که باعث فساد و حیف شدن سرمایه‌ها می‌شود. او پس از اتمام این برنامه در توئیتی کنایه آمیز به رقبا نوشت: «در بحث چالشی با کارشناسان محترم در برنامه میزگرد اقتصادی از جزئیات برنامه‌ام در موضوعات بورس، مسکن ارزان، صنعت خودرو، نیروهای شرکتی، مهار تورم، رشد اقتصادی و... گفتم. هر چه دقیق‌تر و صریح‌تر سخن بگوییم، مانع غلبه سخنرانی و شعار و تکه‌پرانی بر داشتن برنامه و کارنامه خواهیم شد.»
کد مطلب: 217906
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *