۰
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۵
حملات اسرائيل به مناطق فلسطينی ادامه دارد

انسجام کشورهای اسلامی مقابل اسرائيل

اميرعبداللهيان: دنبال پاسخگو کردن اسرائيل هستيم
بي‌سابقه‌ترين کشتار دسته جمعي در غزه توسط اسرائيل در جريان است. ظرف 12 روز گذشته، جريان مقاومت رسما درباره ساعت صفر به رژيم اشغالگر قدس هشدار داده است.
انسجام کشورهای اسلامی مقابل اسرائيل
گروه بينالملل - علي ودايع - جده: بي‌سابقه‌ترين کشتار دسته جمعي در غزه توسط اسرائيل در جريان است. ظرف 12 روز گذشته، جريان مقاومت رسما درباره ساعت صفر به رژيم اشغالگر قدس هشدار داده است. نکته اينجاست که نخست وزير رژيم صهيونيستي اگرچه دست به عمليات زميني عليه حماس نزده است اما راهبرد کشتار جنون انگيز با شليک فله‌اي موشک و بمب را در غزه اعمال مي‌کند.
 براساس آخرين آمار، بيش از 3400 شهروند فلسطيني شهيد و 11 هزار زخمي برجاي گذاشته است. گفته مي‌شود بيش از 1500 جسد هنوز زير آوار مانده است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،به موازات اين وضعيت، جنگ ديپلماتيک براي اعمال فشار عليه اسرائيل در دستور کار قرار گرفته است.
ديروز (چهارشنبه) نشست اضطراري وزراي خارجه کشورهاي اسلامي در دبيرخانه سازمان همکاري‌هاي اسلامي برگزار شد.
«حسين اميرعبداللهيان» بامداد چهارشنبه در فرودگاه جده ضمن انتقاد از جنايت عليه بشريت در غزه گفت: «جنايات جنگي در غزه به حد اعلاي خودش رسيده است‌. کشتار بيش از 700 نفر که اغلب پزشک، پرستار يا بيمار و زخمي بودند، جنايت عليه بشريت است.»
وي با بيان اينکه اين جنايت براي مسلمانان جهان غير قابل تحمل است، گفت: پس از پيگيري‌هاي صورت گرفته توافق شد که کميته اجرايي سازمان با دعوت از همه وزاري خارجه‌ کشورهاي عضو سازمان نشستي را در جده به ميزباني عربستان سعودي برگزار کند که يک اقدام موثر است.
اميرعبداللهيان پيش از نشست چهارشنبه گفت که با وزيرامورخارجه عربستان داشته و تاکيد کرد: تاکيد بر ما بر اين است که نسبت به توقف فوري جنايات عليه غيرنظاميان در غزه، همچنين بازشدن معبر براي ارسال آب، غذا، دارو و سوخت براي مناطق مختلف در غزه و همچنين مقابله با اقدام ديگر صهيونيست‌ها مبني بر کوچ اجباري ساکنين غزه بتوانيم پيام قوي را در اين نشست صادر کنيم.
تاکيد بر قطع روابط با اسرائيل
اميرعبداللهيان همچنين پيش از ظهر ديروز و در ميان رايزني با وزراي خارجه کشورهاي اسلامي گفت: اين انتظار را داريم که کشورهاي اسلامي که با رژيم صهيونيستي روابط ديپلماتيک دارند، فورا اين روابط را قطع کنند و سفير اسرائيل را از کشور خود اخراج کنند.
همچنين اين انتظار وجود دارد که صادرات هرگونه نفت به سمت اسرائيل و هر پروژه‌اي بين کشورهاي اسلامي و رژيم جعلي صهيونيستي وجود دارد، متوقف شود.
ديپلمات ارشد جمهوري اسلامي با تاکيد بر لزوم آتش‌بس در غزه و لغو محاصره اين منطقه گفت: اتفاق‌نظر داريم که آتش‌بس فوري براي توقف جنايت‌هاي جنگي رژيم صهيونيستي در غزه ايجاد شود و هرچه زودتر محاصره انساني غزه پايان پيدا کند. البته قطع روابط ديپلمتيک، اخراج سفراي رژيم صهيونيستي و لغو همکاري‌هاي اقتصادي يا حتي امتناع از فروش نفت راهکاري است که بايد در دستورکار قرار گيرد.
وي ضمن تاکيد بر پيگيري پرونده جنايت جنگي اسرائيل گفت:ما به دنبال رايزني براي پاسخگو کردن رژيم صهيونيستي بابت جنايت جنگي عليه مردم غزه هستيم.
تاکيد عربستان بر لغو محاصره غزه
«فيصل بن فرحان» وزير خارجه عربستان در سخناني در جريان نشست فوق العاده شوراي همکاري اسلامي در جده بر ضرورت رفع محاصره غزه تاکيد کرد و گفت: عربستان بار‌ها درباره خطرناک شدن اوضاع در غزه هشدار داده است.
وي افزود: جامعه جهاني بايد به مسئوليت خود در حمايت از فلسطينيان عمل کند. ارسال کمک‌ها به غزه به منظور جلوگيري از بروز فاجعه انساني ضروري است.جامعه جهاني بايد در راستاي برقراري صلح فراگير و عادلانه در خاورميانه حرکت کند.
انتقاد از بمباران بيمارستان غزه
از سوي ديگر رياض المالکي وزير خارجه تشکيلات خودگردان فلسطين هم گفت: مردم غزه در معرض کشتار جمعي بي سابقه قرار دارند. اسرائيل مرتکب کشتار عليه بيماران و غيرنظاميان بي گناه با بمباران بيمارستان در غزه شده است. اين بمباران عمدي بوده است.
وي افزود: نتانياهو مي‌گويد که اين جنگ ميان نور و تاريکي است تا قتل و کشتار را توجيه کند. هر آنکه حمايت تسليحاتي از اسرائيل به عمل مي‌آورد مسئول ريختن خون در غزه است. اسرائيل بيش از 1300 کودک را کشته و يک ميليون فلسطيني را ظرف يکهفته آواره کرده است. جامعه جهاني فقط قربانيان را مي‌شمارد. توقف جنگ ضروري است.
لزوم رسيدگي کشورهاي اسلامي به جنايات اسرائيل
سرانجام، وزيرامورخارجه کشورمان در نشست کميته اجرايي سازمان همکاري اسلامي در جده ضمن انتقاد شديدالحن از کشتار غيرنظاميان در غزه گفت: اقدام رژيم صهيونيستي با هيچ منطقي مطابقت ندارد.آمريکا براي احياي رژيم فروپاشيده صهيونيستي براي مديريت جنگ عليه غيرنظاميان تلاش مي‌کند. واقعيت غيرقابل کتمان اينجاست که آمريکا مسؤوليت اين جنايات را برعهده دارد.
وي گفت: زمان آن رسيده که کشورهاي اسلامي روابط خود را با رژيم صهيونيستي قطع کنند. هيأتي از کشورهاي اسلامي بايد براي بررسي جنايات اسرائيل به غزه اعزام شود.
رئيس دستگاه ديپلماسي همچنين بر اعمال مجازات‌هايي عليه رژيم صهيونيستي تأکيد کرده و هرگونه کوچ اجباري شهرونداني فلسطيني در غزه را محکوم کرد.
وي خطاب به حاضران در نشست گفت: سياست مستمر غصب اراضي فلسطين و ادامه شهرک سازي و قتل گروهي و ويران سازي و بازداشت و شکنجه کردن زنان و کودکان و کنترل منابع آب و برق و جلوگيري از ورود فلسطيني‌ها به مسجدالاقصي چيزي جز جنايت عليه بشريت نيست. حتي مراسم ديني مسيحيان نيز از اين تجاوزگري‌ها مستثني نيست. عمليات طوفان الاقصي ثابت کرد که موضوع فلسطين همچنان زنده و پوياست و فلسطين پس از طوفان الاقصي با قبل آن وضعيت متفاوتي خواهد داشت.
وزيرامورخارجه کشورمان در حاشيه نشست اضطراري سازمان همکاري‌هاي اسلامي با وزراي امورخارجه کشورهاي کويت،  جمهوري آذربايجان، عربستان، عراق،  اندونزي، وزير مشاور در امورخارجه قطر،  وزير مشاور در امورخارجه امارات، دبيرکل سازمان همکاري اسلامي ديدار کرده بود.
کد مطلب: 204850
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *