۰
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۶

کینه اسرائیل از آیت‌الله سیستانی

هادی سروش
کینه اسرائیل از آیت‌الله سیستانی
با خبر شدیم شبکه ۱۴ رژیم منفور صهیونیستی در مسیر نفرت افزایی قدم بزرگتری برداشت و با اهانت و تهدید به ترور آیت‌الله‌العظمی آقای سیستانی ماهیت فاشیستی و خونخواری خود را بیشتر نمایان کرد!
فهم ظلم و تعدی و تشنگی رژیم صهیونی به خون خوردن، حتا بر پایین‌ترین آدم‌های جهان که کمتر دسترسی به تحلیل و خبرها را دارند، مجال مثبت اندیشی در رابطه با اسرائیل را از آنان گرفته. جهان درست فهمید که رژیم صهیونی بر اخلاق انسانی و عرف بین‌الملل وقعی نمی‌نهد! و ای کاش این «فهم» را از سازمان‌های بین‌المللی تا کف خیابان‌های آمریکا و اروپا و آسیا نشان می‌داد!
به موضوع این یادداشت باز گشته و عرضه دارم؛ اسرائیل وقاحت را به جایی رسانده ‌که به مرجعیت والای و بی‌بدیل شیعه در حوزه علمیه نجف که سایه اقتدار بر بخش مهمی از جهان اسلام دارد را مورد اهانت و تهدید قرار داد!
علت وجود چنین وقاحت سیاسی در رژیم جعلی اسرائیل نسبت به حضرت آیت‌الله سیستانی را در توانائی علمی و اقتدار عملی و رهبری مذهبی پرنفوذ ایشان در حوزه علمیه نجف باید یافت که مانند باران رحمت بر دیگر جوامع شیعی و اسلامی بارش دارد.
مواضع روشن آن مرجع بزرگ در برابر اشغالگری رژیم‌ صهیونی و نیز سیاست زیرکانه آن بزرگوار در قطع ایادی نظام استبداد و سلطه از سرزمین عراق است.
موضع‌گیری درست و بجا و مهم آن مرجع عالیقدر در مواجهه با شهادت جناب سید حسن نصرالله؛ یکی از نقطه‌های عصبانیت برانگیز رژیم صهیونیسم است، پیامی پر محتوا و شجاعانه که دور از انتظار بسیاری از حوزویان نیز بود!
امروز؛ دشمن قدارصهیونی و نظام سلطه جهانی به درستی دریافت کرده که آن آیت‌الله سیستانی که روزی «حکم جهاد» او داعش ظالم را از منطقه بیرون کرد، او می‌تواند بار دیگر در بخش مهمی از جهان اسلام در رابطه با فریاد و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان کاری کند کارستان، چرا که بی اطلاع از جاذبه‌های «آیت‌الله» نبوده و از ارادت شیعیان به مرجع‌شان باخبرند.
نظام فاشیستی اسرائیل و نظام سلطه آمریکا بخوبی میداند توان ایجاد جبهه واحد بر علیه ظلم و تعدی و تجاوز از «حضرت آیت‌الله» بر می‌آید و لذا با اعلام نام آن مرجع بزرگ در لیست ترور، گمان حفظ و حراست از موقعیت خود در خاورمیانه دارد! حاشا و کلا.
امروز جهان اسلام، به مواضع اصولی و ضد سلطه و البته صلح جویانه‌ای دارد تا بتواند اقتدار جهان اسلام را بار دیگر به رخ کشد. و این مهم از کسانی بر می‌آید که به تعبیر رهبر انقلاب نه اهل تعلل باشند و نه اهل شتابزدگی.
در پایان یادآور شوم؛ نیاز مبرم در پشتیبانی از فلسطین و لبنان از سوی حوزه‌های علمیه و رهبران دینی و ‌هادیان جامعه؛ ارائه راهکار منطبق با حقوق بین‌الملل و سخن معقول و سیاست مقبول و اراده نافذه است .
در نتیجه شتاب‌زدگی سیاسی، و یا خطابی حرف زدن در خطبه و خطابه‌ها و در نتیجه تمسک به روایات ظنی که حاوی کشتار هزاران یهود توسط امام زمان(عج) در زمان ظهور باشد، هیچ کمکی به موفقیت سیاست‌های اتخاذی نظام اسلامی و مرجعیت شیعه نمی‌کند.
کد مطلب: 224731
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *