۰
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۰

اعتصاب غذاي فعال حقوق بشر بحريني

رييس مركز حقوق بشر بحرين كه هم اكنون به دليل فعاليت‌هايش در زندان آل خليفه به سر مي‌برد، در اعتراض به بدرفتاري مسئولان زندان دست به اعتصاب غذا زد.
نبيل رجب، فعال حقوق بشر در بحرين صبح روز جمعه پس از اين كه مسوولان زندان به وي اجازه حضور در مراسم ترحيمي كه براي مادرش برگزار شده بود را ندادند، اعتصاب غذاي خود را آغاز كرده و از قبول آب، غذا و دارو سرباز زد.

رجب به جرم شركت در اعتراضات ضد حكومتي و درخواست براي اصلاحات و بهبود وضعيت حقوق بشر به سه سال حبس محكوم شد و هم اكنون در حال سپري كردن مدت زمان مجازات خود است.

وي در چهارم اكتبر اجازه پيد كرده بود تا در مراسم خاكسپاري مادرش شركت كند و در اين مراسم نيز خواستار افزايش اعترضات عليه حكومت آ‌ل خليفه شد كه تحت حمايت مستقيم عربستان قرار دارد.

رجب پيش از اين يك بار ديگر به دليل انتشار مطالب انتقادآميز در شبكه‌ي اجتماعي توييتر به سه ماه حبس محكوم شده بود.

سازمان‌هاي حقوق بشري از جمله عفو بين‌الملل همواره خواستار آزادي وي شده و تاكيد كرده‌اند كه وي زنداني سياسي است و تنها از حقوق بنيادين خود يعني آزادي بيان استفاده كرده است.

بر اساس گزارش شبكه‌ي پرس‌ تي‌وي، جنبش‌هاي مردمي و ضدحكومتي در بحرين از اواسط فوريه ۲۰۱۱ آغاز شده است كه اغلب با سركوب خشونت آميز نيروهاي امنيتي دولت و آل سعود روبرو بوده است.

پادشاه بحرين درپي اتهام بدرفتاري نيروهاي امنيتي و پليس با معترضان و شكنجه بازداشت شدگان در زندان‌هاي كشور، كميسيون تحقيق مستقلي را تشكيل داد تا به اين اتهامات رسيدگي كند.

اين كميسيون در ماه نوامبر گزارش خود را منتشر و در آن اعلام كرد كه رژيم آل خليفه عليه اكثريت شيعه معترض در جريان اين اعتراضات بيش از اندازه از ابزار اعمال فشار استفاده‌ كرده‌ است.
کد مطلب: 9571
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *