; ?>; ?> مهمترین وظیفه دیوان، محافظت از بیت المال است - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۳

مهمترین وظیفه دیوان، محافظت از بیت المال است

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان مرکزی با حضور معاون حقوقی، تفریغ بودجه و امور مجلس دیوان محاسبات کشور، معاونین استاندار، بازرس کل و جمعی از مدیران اجرایی استان برگزار شد.
 در این مراسم حمید تیموری معاون حقوقی، تفریغ بودجه و امور مجلس دیوان محاسبات کشور، مهمترین وظیفه دیوان محاسبات اداری را صیانت و محافظت از بیت ­المال دانست و افزود: در سند چشم انداز کشور هفت محور اساسی برای دیوان محاسبات در نظر گرفته شده که این هفت محور خط و مشی این نهاد را تشکیل می­‌دهد.

وی ارتقاء در تصمیم گیری و تصمیم سازی در سطح کلان را یکی از این هفت محور عنوان کرد که در امر تدوین و تصویب قوانین اجرایی مناسب، گام برداشته است.

وي همچنین ارتقا نقش دیوان در راستای اقدامات پیشگیرانه را یکی دیگر از محورهای اساسی این دیوان عنوان کرد و افزود: ارتقاء نقش دیوان محاسبات اداری در راستای اقدامات پیشگیرانه و تعامل با دستگاه­های اجرایی در دو حوزه قانون و اخلاق مداری تعریف می­‌شود.

تیموری از شناسایی سه هزار و ۶۰۰ نقطه حادثه‌­ساز مالی در کشور خبر داد و افزود: با راه اندازی طرح سامانه نظارت الكترونیكی (سنا) در دیوان محاسبات، این نقاط حادثه ساز به مدیران اطلاع داده می­شود تا در رفع این آن اقدامات لازم انجام شود.

تيموري با بیان اینکه نحوه اجرای بودجه سال ۹۱ در سه ماهه نخست سال به مجلس ارائه شده است، افزود: نحوه اجرای بودجه در سه ماهه دوم هم در حال تکمیل است و به زودی به مجلس ارائه می­شود.

معاون حقوقی، تفریغ بودجه و امور مجلس دیوان محاسبات کشور از آسیب شناسی عملکردهای صورت گرفته در مورد پرونده‌­های مالی دستگاه­های اجرایی خبر داد و گفت: با توجه به پیشینه صد ساله دیوان محاسبات کشور اگر از ابتدا و حتی بعد از انقلاب اسلامی نظارت مناسبی بر عملکرد دستگاه­ها وجود داشت، شاهد حجم زیاد ورودی­ پرونده­های مالی به دیوان محاسبات نبودیم اما با آسیب شناسی مناسبی که صورت گرفته نقاط ضعف و قوت مشخص شده و به این نتیجه رسیده‌ایم که نظارت پیشگیرانه موثرترین نحوه نظارت است.
کد مطلب: 8745
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *