; ?>; ?> ارتباط القاعده با حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۰۶
واشنگتن اظهار کرد:

ارتباط القاعده با حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي

اداره اطلاعات و امنیت ملی آمریکا روز جمعه اعلام کرد عاملان حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی که به کشته شدن کریستوفر استیونس، سفیر آمریکا و سه دیپلمات دیگر این کشور منجر شد، با القاعده مرتبط بودند.
شاون ترنر، مدیر اداره اطلاعات و امنیت ملی آمریکا با اشاره به اینکه درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی هنوز سوال های بی پاسخ زیادی مطرح است، در بیانیه ای اعلام کرد « ما معتقدیم برخی از مهاجمان با گروه های وابسته یا گروه های نزدیک به القاعده در ارتباط بودند ».
این بیانیه تصریح کرد در این مرحله دشوار است که بتوان گفت آیا « یک گروه یا یک فرد این حمله را هدایت و کنترل کرده است یا اینکه رهبران گروه های تندرو به اعضای خود دستور داده اند در آن شرکت کنند ».
بعد از گذشت حدود ده روز از این حمله، کاخ سفید هفته گذشته برای نخستین بار تایید کرد حمله بنغازی حمله ای تروریستی بود.
این بیانیه می افزاید « بلافاصله بعد از حمله، اخبار ما را به سمت و سویی برد که فکر کنیم حمله به طور خودجوش در میان جمعیت تظاهر کننده آغاز شده است ».
اما سپس با توجه به اطلاعات جدیدی که از حمله تروریستی سازماندهی شده ای توسط تندروها حکایت می کرد، ما در قضاوت خود تجدید نظر کردیم.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مخالفان جمهوری خواه به شدت از دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کردند که به طور مرتب اظهار نظر درباره حمله یازدهم سپتامبر به کنسولگری آمریکا را در بنغازی تغییر می دهد.
جناح میت رامنی، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اوباما را به تلاش برای فریب دادن آمریکایی ها با سرپوش گذاشتن روی شکست در زمینه اطلاعات و امنیت در بنغازی متهم کرد.
کد مطلب: 8634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *