۰
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۹
العالم:

رژيم صهيونيستي با برنامه هسته اي اردن مخالف است

تصمیم دولت اردن در استفاده از انرژی هسته ای به عنوان طرحی ملی، این روزها در شرایطی بار دیگر مطرح می شود که مسئولان این کشور برای تولید انرژی و تصفیه آب، امید زیادی به آن بسته اند و این در حالی است که اردن، ۹۷ درصد از انرژی مورد نیاز خود را وارد می کند و یکی از فقیرترین کشورهای جهان از لحاظ منابع آبی محسوب می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عبدالله دوم پادشاه اردن چندی پیش در مصاحبه با فرانس پرس، بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تأکید کرد و گفته بود: اسرائیل با برنامه هسته ای اردن به شدت مخالفت می کند و شرکای اردن را برای جلوگیری از اجرای طرح برنامه هسته ای در اردن زیرفشار گذاشته است.
عبدالله دوم همچنین در این مصاحبه، یکی از علل توجه اردن به استفاده از انرژی هسته ای را هزینه سنگین ناشی از قطع گاز وارداتی از مصر اعلام کرد.
لازم به ذکر است پارلمان اردن به علت مشکلات مالی و فنی برنامه هسته ای را متوقف کرده و دولت نیز اعلام کرده که اجرای دوباره برنامه هسته ای، مستلزم حصول اجماع ملی است.
از سوی دیگر، خالد طوقان رئیس سازمان انرژی هسته ای اردن در مصاحبه با خبرگزاری پترا گفت: پادشاه اعلام کرده که هدف اردن استفاده از انرژی هسته ای، حل مشکل انرژی و آب است. مشکلات انرژی و آب به علت ارتباط مستقیم با توسعه و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی از اهمیت خاصی در کشورهای جهان برخوردار است.
طوقان درباره مخالفت طرف های خارجی با برنامه هسته ای اردن گفت: اسرائیل با برنامه هسته ای اردن مخالفت می کند.
وی افزود: اردن نیروی انسانی لازم را برای استفاده از انرژی هسته ای استخدام کرده و آموزش خواهد داد.
رئیس سازمان انرژی هسته ای اردن تصریح کرد: برخی دولتها، انرژی هسته ای را در انحصار خود نگه داشته اند و تلاش می کنند کشورهای منطقه را از دست یابی به انرژی هسته ای صلح آمیز محروم کنند.
کد مطلب: 7288
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *