۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۴

يك كلاغ چهل كلاغ تلويزيون/ معرفي يك كارگردان ناشناس به عنوان فيلم‌ساز تاثيرگذار آسيا!

تيرز معرفي فيلم‌هاي سينمايي سيما طي روزهاي اخير به نحوي از پخش اثري از يك كارگردان ناشناس كره‌اي خبر مي‌داد كه گويي بيننده‌ي تلويزيون با پخش يكي از آثار مطرح سينماي جهان روبه‌رو خواهد بود.
پخش تيزرها و تبليغات تلويزيوني براي آثاري كه قرار است از تلويزيون پخش شوند، همواره يكي از بحث‌هاي چالش برانگيز در حوزه‌ي سينما و تلويزيون بوده است. اما نحوه‌ي توليد و پخش يكي از همين تيزرها در روزهاي اخير، بار ديگر مرور اين مبحث و تاكيد بر ضرورت دقت نظر بيشتر مسؤلان تامين برنامه و پخش تلويزيون را طلب مي‌كند.

اين روزها پخش تيزر يك فيلم كره‌اي با عنوان «راه من» به كارگرداني «كانگ جي ـ كايو» (je-kyu kang ) را در تلويزيون كشورمان شاهد بوديم. در اين تيزر تلويزيوني، كارگردان ناشناس كره‌اي با اين جمله معرفي مي‌شد: «كارگرداني كه سينماي آسيا را دچار تحول كرد»! همچنين اسم بازيگران فيلم، چنان به بيننده اعلام مي‌شد كه گويي مخاطبان ايراني سال‌هاست كه اين بازيگران را مي‌شناسند و روند كاري‌شان را دنبال مي‌كنند.

درست است در صنعت و علم تبليغات، اغراق يكي از فاكتورهاي مهم و حياتي به شمار مي‌رود، اما وقتي در معرفي يك فيلمساز درجه‌‌ي چندم كره‌اي عنوان مي‌شود «فيلمساز تاثيرگذار بر سينماي آسيا»، در واقع او را هم‌سنگ با كارگردانان صاحب سبك و سرشناسي چون «عباس كيارستمي» و «آكيرا كوروساوا»ي ژاپني يا «ساتيا جيت‌راي» هندي مقايسه و معرفي مي‌كنيم كه نه تنها بر سينماي آسيا كه بر سبك فيلمسازي سينماي جهان نيز تاثيرگذار بوده‌اند.


راه من
همچنين اين تيزر، فيلم «راه من» را منتخب جشنواره‌ي فيلم برلين اعلام كرد؛ اما در واقع اين فيلم فقط در بخش چشم‌انداز (پانوراما)ي جشنواره فيلم برلين (۲۰۱۲) به روي پرده رفته است.

كارگردان كره‌اي «راه من» هم در طول حيات هنري‌اش، تنها موفق به كسب سه جايزه شده است كه دو جايزه آن از جشنواره آسيا پاسفيك و يك جايزه از جشنواره گمنامي به اسم Swiri است.

بر اساس گزارش ايسنا، پر واضح است، توجه بيش از پيش به اطلاع‌رساني درست از سوي رسانه ملي، به جلب اعتماد مخاطب منجر شده و در نهايت توجه بيشتر به برنامه‌هاي تلويزيوني را موجب مي‌شود.

کد مطلب: 6673
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *