۰
پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۶

کره شمالي از پيشنهاد کمک کره جنوبي به سيل زدگان آن کشور انتقاد کرد آن کشور انتقاد کرد

کره شمالی روز پنجشنبه از پیشنهاد کره جنوبی برای ارسال کمک برای قربانیان سیل آن کشور انتقاد کرد.
پس از آنکه پیونگ یانگ اقلام کمک هایی را که سئول می تواند ارسال کند اعلام کرد، کره جنوبی روز سه شنبه پیشنهاد ارسال ده هزار تن آرد، سه میلیون بسته رشته فرنگی و تجهیزات پزشکی را به کره شمالی مطرح کرد.
وزارت وحدت کره جنوبی روز چهارشنبه با اعلام اینکه کره شمالی پیشنهاد آن کشور را رد کرد است، در خصوص تصمیم این کشور ابراز تاسف کرد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی روز پنجشنبه به نقل از سخنگوی کمیته مرکزی جمعیت صلیب سرخ این کشور بدون اشاره دقیق به پیشنهاد کره جنوبی، این کمک ها را «مقدار ناچیزی کالا» دانست و اعلام کرد این کشور «به طور جدی به ما توهین کرد».
وی افزود: «این اشکارا ثابت می کند که پیشنهاد گروه دست نشانده کره جنوبی برای ارائه کمک، چیزی به غیر از یک ژست برای آبروداری در بحبوحه افزایش فشارهای عمومی نیست».
به گزارش رسانه های دولتی کره شمالی، بیش از صد و هفتاد نفر از ماه ژوئن تاکنون بر اثر وقوع سیل در این کشور کشته شده اند، مناطق گسترده ای از اراضی کشاورزی زیر آب رفته و هزاران خانه نیز تخریب شده است.
براساس این گزارش، چهل و هشت نفر نیز اخیرا بر اثر طوفان در کره شمالی کشته و حدود بیست و یک هزار تن دیگر نیز بی خانمان شده اند.
به گزارش اسوشیتدپرس از سئول، این نخستین بار نیست که کره شمالی، پیشنهاد کمک کره جنوبی را رد می کند.
کد مطلب: 6581
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *