۱
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۸
توافق غیر اوپکی ها برای کاهش 612 هزاربشکه ای تولید نفت

تولید نفت هر کشور چه میزان کاهش می یابد؟

بر اساس خبرهای رسیده از وین، نشست مشترک اوپکی ها و غیراوپکی ها هم در وین مانند نشست 171 اوپک با توافق همراه شده تا نویددهنده افزایش مجدد قیمت نفت در بازارها باشد.
تولید نفت هر کشور چه میزان کاهش می یابد؟
بر اساس خبرهای رسیده از وین، نشست مشترک اوپکی ها و غیراوپکی ها هم در وین مانند نشست 171 اوپک با توافق همراه شده تا نویددهنده افزایش مجدد قیمت نفت در بازارها باشد.
به گزارش نکونیوز، بر اساس توافق امروز، کشورهای غیرعضو اوپک، 612 هزاربشکه در روز که 12 هزار بشکه بیش از پیشبینی اولیه است از تولید خود کم می کنند که در این بین، سهم روسیه با کاهش 300 هزار بشکه در روز، همانگونه که پیشبینی می شد بیش از سایر کشورهاست.
١٣ کشور عضو اوپک هم در نشست یکصد و هفتاد و یکم این سازمان در وین تصمیم گرفتند میزان تولید خود را یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز کاهش دهند؛ این تصمیم از یکم ژانویه ٢٠١٧، قابلیت اجرایی دارد. بدین ترتیب میزان عرضه نفت در جهان، از 20 روز دیگر، روزانه 1 میلیون و 800 هزار بشکه کاهش می یابد تا در آستانه فصل زمستان، نویددهنده تداوم افزایش قیمت نفت باشد که پس از نشست اخیر اوپکی ها آغاز شد و با افزایش 15 درصدی قیمت نفت، آن را به بالاترین سطح 18 ماه گذشته رساند.
روسیه، قزاستان، گینه، آذربایجان، سودان، سودان جنوبی، مالزی، عمان، برونئی دارالسلام، بولیوی، مکزیک و بحرین کشورهای غیرعضو اوپک هستند که در نشست امروز در کنار ١٣ کشور عضو اوپک قرار گرفتند تا برای تعادل بخشیدن به بازار نفت مذاکره کنند.
بر اساس اطلاعاتی که از وین مخابره شده، میزان کاهش تولید کشورهای غیر عضو اوپک بدین شرح است:
روسیه : 300 هزار بشکه در روز
مکزیک : 100 هزار بشکه در روز
قزاقستان : 50 هزار بشکه در روز
عمان : 45 هزار بشکه در روز
آذربایجان : 35 هزار بشکه در روز
مالزی : 35 هزار بشکه در روز
بحرین : 12 هزار بشکه در روز
گینه : 12 هزار بشکه در روز
سودان جنوبی : 8 هزار بشکه در روز
برونئی دارالسلام : 7 هزار بشکه در روز
بولیوی : 4 هزار بشکه در روز
سودان : 4 هزار بشکه در روز
مجموع کاهش تولید اعضای اوپک : 612 هزار بشکه در روز
پیشبینی می شود با این توافق کشورهای غیر عضو اوپک، قیمت نفت به مرز 60 دلار برسد.
کد مطلب: 64211
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *