۰
پنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۲
امروز اتفاق می افتد:

آغاز رأي گيري پيش از موعد براي انتخابات رياست جمهوري آمريکا

ساکنان سی دو ایالت و پایتخت آمریکا می توانند از روز پنجشنبه در رأی گیری پیش از موعد شرکت کنند و به رئیس جمهور مورد نظر خود رأی دهند. کارولینای شمالی پنجشنبه در همان روزی که کنوانسیون حزب دموکرات در این ایالت جنوب شرقی آمریکا پایان می یابد،‌ رأی گیری را آغاز می کند.
در هفته های پیش رو تا انتخابات شش نوامبر که باراک اوباما رئیس جمهوری کنونی دموکرات با میت رامنی رقیب جمهوری خواه خود رقابت خواهد کرد، میلیون ها رأی دهنده در دو سوم ایالت های آمریکا از جمله ایالت های حساس فلوریدا، کلرادو و آیووا پای صندوق های رأی می روند.
باراک اوباما چهار سال پیش در این چهار ایالت کلیدی به ویژه به لطف رأی پیش از موعد پیروز شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس ارزیابی های تحلیلگران، چهل درصد آمریکایی ها احتمالا در رأی گیری پیش از موعد شرکت می کنند. این آمار در سال دو هزار و هشت ، سی و سه درصد بود.
بنا بر نظرسنجی واشنگتن پست در سال دو هزار و هشت، پنجاه و هشت درصد رأی دهندگان آمریکایی به اوباما و چهل درصد به رقیب جمهوری خواه او جان مک کین رأی دادند.
اوباما نیز خطاب به هوادارانش در ایالت آیوا گفت:  لازم نیست برای رأی دادن تا شش نوامبر منتظر بمانید. شما می توانید از بیست و هفت سپتامبر در این انتخابات شرکت کنید و جز نخستین کسانی باشید که رأی خود را به صندوق می اندازند  .
کد مطلب: 5740
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *