۰
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۴

حمله رایس به سیاست خارجی دولت اوباما

'كاندالیزا رایس' وزیر خارجه پیشین امریكا در گردهمایی ملی حزب جمهوریخواه این كشور سیاست خارجی دولت 'باراك اوباما' رییس جمهوری آمریكا را مورد حمله قرار داد.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه و رییس شورای امنیت ملی امریكا در دروان زمامداری 'جورج دبلیو بوش' كوشید با سخنان خود و حمله به سیاست خارجی فعلی دولت اوباما، ناكامی های سیاست خارجی رامنی را جبران كند.

پیشتر شایعه همراهی وی به عنوان معاون ریاست جمهوری رامنی قوت گرفته بود كه وی با رد آن اعلام كرد ترجیح می دهد همچنان به عنوان یك استاد دانشگاه استانفورد فعالیت كند.

رایس كه هیچگاه در سخنرانی خود به طور صریح از اوباما نام نبرد، با رد سیاست خارجی فعلی امریكا سخنان خود را با این سووال اغاز كرد: 'آمریكا به كجا می رود، هنگامی كه برخورد ما با دوستان و دشمنان امریكا یكسان است شما بگویید امریكا به كجا می رود'؟

وی كه سخنانش با تشویق شدید حضار همراه بود، در ادامه افزود: اگر ما رهبری جهان را از دست بدهیم دشمنان ما انرا بدست خواهند گرفت و جهان تاریك تر، فقیرتر و خطرناكتر خواهد شد .

رایس در مهمترین بخش سخنان خود عدم برخورد مستقیم در نبرد لیبی را مورد انتقاد قرار داد و به نقش منفعل امریكا در مقابل شركای سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) در لیبی و عدم جلوگیری از بروز حمام خود در سوریه حمله كرد.

رایس در بخش دیگری از سخنان خود به نقش چین پرداخت و گفت: در حالی كه امریكا تنها سه قرارداد تجاری امضا كرده، چین در همین مدت ۱۵ توافق تجارت ازاد داشته است.
کد مطلب: 4905
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *