۰
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۱
نماینده مردم لنگرود در مجلس :

واردات بی رویه کمر چایکاران را شکست

نماینده مردم لنگرود در مجلس با انتقاد از واردات بی رویه چای به کشور در سال های اخیر، گفت: در حال حاضر واردات بی رویه برگ سبز چای به کشور باعث شده تا چایکاران با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کنند که این مسئله در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مهرداد بائوج لاهوتی در گفت و گو با خانه ملت، افزد: در حال حاضر نیاز داخلی کشور به چای حدود ۱۲۰ هزار تن در سال است که به دلیل واردات غیر منطقی و غیر کارشناسی این محصول ،فقط ۳۰ هزار تن آن در داخل تولید می شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه به یکی از آسیب های وارد شده از ناحیه واردات چای به کشور اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از ایرادات وارد شده در بحث واردات بی رویه چای به کشور، افت سطح زیر کشت زمین های چایکاری در خطه شمال کشور است، زیرا چایکاران دیگر تمایلی به کاشت چای در زمین هایشان را ندارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: با توجه به مشکلات بوجود آمده در واردات بی رویه این محصول به کشور، کاشت چای دیگر برای چایکاران توجیه اقتصادی نداشته که باید برای این مسئله چاره اندیشی شود.

بائوج لاهوتی اظهارداشت: عدم حمایت دولت از آنها باعث شده تا دیگر این قشر تمایل و رغبتی برای ادامه فعالیت نداشته باشند.

وی در ادامه از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در زمینه توسعه زمین های چای در منطقه شمال کشور انتقاد کرد و افزود: وزیر جهادکشاورزی باید به این بخش توجه بیشتری کند؛ زیرا عدم حمایت دولت از کشاورزان و چای‌کاران باعث شده این قشر تمایل و رغبتی برای ادامه فعالیت نداشته باشند.

این نماینده مجلس نهم با بیان این که در حال حاضر چایکاران با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، گفت: دولت باید برای حمایت از چایکاران برنامه‌ریزی دقیق را انجام دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پایان در مورد اقدامات انجام شده برای چایکاران یادآور شد:برای بهبود وضعیت چای و چایکاران،کارهای بسیاری انجام شده است، اما متأسفانه ضعف‌هایی که در سامانه اجرایی می‌بینیم،باعث شده است که وضعیت کشاورزی در این بخش،مطلوب و رضایت بخش نباشد.

کد مطلب: 437
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *