۰
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۷

مردمي کردن اقتصاد، ويژگي اصلي اقتصاد مقاومتي است

عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی تهران تاکید کرد: مخاطب اصلی استراتژی اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری، قوای سه‌گانه هستند تا مسیر را برای مردمی کردن اقتصاد فراهم کنند
آقای حسینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: استراتژی اقتصاد مقاومتی برای برنامه‌ریزیهای اقتصادی طولانی مدت است تا در مقابل سیر تهاجم‌ها و حملات دشمنان و رقیبان اقتصادی،‌روند رشد اقتصادی خود را حفظ کنیم و آسیب‌پذیر نشویم.
وی افزود: ‌باید در بخش‌های مختلف برنامه‌سازی شود و قوای سه‌گانه برای رهایی از تکیه آسیب‌پذیر به درآمدهای نفتی، اجرای کامل سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و ثبات در تصمیم‌سازی تلاش کند.
حسینی گفت: البته بخش خصوصی هم می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند و رسالت مردم هم بهینه سازی مصرف منابع است اما مخاطب اصلی را همان قوای سه‌گانه تشکیل می‌دهد.
وی با بیان اینکه دشمنان برای تصاحب بازارهای نفتی و پتروشیمی ایران تلاش می‌کنند، گفت: نباید اجازه دهیم رقبای ما در این عرصه موفق شوند و به اقتصاد تدافعی و تعاملی در سال‌های آینده نیاز داریم که در تعامل با دنیا از منافع تجاری خود هم صیانت کنیم.
عضو اتاق تهران افزود: در دوره دفاع مقدس هم وقتی که مردم وارد کارزار شدند، موفق شدیم همه توطئه‌های دشمنان را به خودشان بازگردانیم و امروز هم در جنگ اقتصادی می‌توانیم با مردمی‌کردن نظام اقتصادی و تقویت دیپلماسی تجاری، به خوبی از منافع خود حفاظت کنیم و دولت باید حداکثر تصدی‌ها را به مردم واگذار کند.
کد مطلب: 3544
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *