۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۱
شانا:

بهاي نفت به مرز ۱۱۷ دلار رسید

امیدواری به سیاست های تشویقی اقتصادی در آمریکا و نگرانی درباره شدت گرفتن تنش ها در خاورمیانه سبب شد بهای نفت باز هم مرزشکنی کند و به ۱۱۷ دلار نزدیک شود.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، پس از حمایت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از اقدامات احتمالی بانک مرکزی اروپا برای مبارزه با بحران اقتصادی در حوزه یورو، شاخص بورس های مختلف جهانی بالا رفت و ارزش دلار کاهش یافت و در نتیجه، بهای نفت خام به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته رسید.
بهای هر بشکه نفت خام برنت با ۶۵ سنت افزایش، به ۱۱۶ دلار و ۹۰ سنت برای هر بشکه رسید.
بهای نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز یک دلار و ۲۷ سنت افزایش یافت و در سطح ۹۵ دلار و ۶۰ سنت تثبیت شد تا اختلاف قیمت این شاخص با شاخص برنت، به ۲۱ دلار و ۳۰ سنت برسد.
افزایش تنش های ژئوپولیتیک در خاورمیانه و همچنین اختلال در عرضه نفت خام در دریای شمال سبب شده است در چند ماه گذشته، روند کاهشی بهای نفت خام متوقف شود و به بهای این کالا به روزهای اوج خود بازگردد.
گزارش های مختلف نشان می دهد آمار بیکاری در آمریکا در هفته گذشته افزایش داشته، خانه سازی در این کشور کاهش یافته و شاخص فعالیت تجاری در ایالت فیلادلفیا آمریکا برای چهارمین ماه پیاپی دچار رکود شده است.
این اخبار ناامید کننده اقتصادی در مرحله اول سبب شد بهای نفت خام آمریکا کاهش یابد اما به تدریج با شدت گرفتن این امیدواری که بانک مرکزی آمریکا دور تازه سیاست های تشویقی اقتصادی را آغاز می کند، روند افزایشی بهای نفت از سر گرفته شد.
کد مطلب: 3273
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *