۰
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۲
مقامات فدرال آمریکا اعلام کردند؛

اتباع روسیه عامل حملات بوستون بوده اند

مقامات پلیس اعلام کردند تو تبعه چچنی روسیه عامل بمب‌گذاری بوستون هستند. یکی از این دو برادر در درگیری با پلیس کشته شده و دیگری هنوز متواری است
به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس؛ مقامات پلیس اعلام کرده‌اند دو مظنون بمب‌گذاری‌های بوستون که در حین فرار در دانشگاه ماساچوت یک پلیس را کشته، یک افسر راهنمایی رانندگی را زخمی کرده‌ و به سوی پلیس مواد منفجره پرتاب کرده‌اند اهل منطقه خودمختار چچن در روسیه هستند.
درگیری‌ها تنها چند ساعت پس از آن آغاز شد که اف‌بی‌آی با انتشار تصاویر و فیلم ویدئویی این دو مرد جوان از مردم خواست که در صورت روئیت و شناسایی آنها به مقامات پلیس اطلاع دهند.
یکی از این دو برادر در حین درگیری با نیروهای پلیس در دانشگاه ام.آی.تی کشته شده اما نفر دوم هنوز متواری است. مقامات اسامی این دو برادر را به ترتیب تامرلان تزارنف و ژوخار تزارنف اعلام کرده‌اند.
بنا بر گزارش‌ها تامرلان به همراه خانواده‌اش به عنوان پناهنده و طی درگیری‌های چچن در دهه نود به آمریکا مهاجرت کرده‌ است. وی در درگیری با مأمورین پلیس آمریکا کشته شده است.
ژوخار ترازنف، ۱۹ ساله، در منطقه کمبریج در حومه بوستون زندگی می کرد. جستجوها برای یافتن وی هنوز ادامه دارند.
مقامات پلیس از مردم بوستون درخواست کرده‌اند تا در خانه‌های خود بمانند زیرا ژوخار مسلح بوده و احتملا به خود بمب وصل کرده است. بنا بر گزارش‌ها تمام وسائل حمل و نقل عمومی نیز تعطیل شده‌اند تا از جابجایی این مظنون جلوگیری کنند.
طی انفجار دو بمب در دوشنبه گذشته در مسیر دوی ماراتن بوستون سه نفر کشته شده و بیش از ۱۸۰ نفر زخمی شدند.
کد مطلب: 27883
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *