۰
يکشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۸

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا نسبت به اوضاع داخلی لبنان

در حالی که رئیس جمهور لبنان از نخست وزیر این کشور خواسته است تا به صورت موقت به وظایف خود عمل کند، اتحادیه اروپا نسبت به شرایط داخلی لبنان ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش تسنیم به نقل از دیلی استار؛ میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان روز شنبه از نجیب میقاتی نخست وزیر مستعفی این کشور خواست تا به عنوان نخست وزیر موقت به وظایف خود عمل کند. البته رئیس جمهور لبنان استعفای دولت را پذیرفته است.
اتحادیه اروپا نیز نسبت به وضعیت داخلی لبنان به خصوص پس از استعفای نجیب میقاتی ابراز نگرانی کرده است. منابع آگاه نیز اعلام کردند، رئیس جمهور لبنان قصد دارد هفته آینده با نمایندگان پارلمان این کشور برای انتخاب نخست وزیر جدید، رایزنی و گفت و گو کند.
دفتر ریاست جمهوری لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: میشل سلیمان پس از دیدار با نجیب میقاتی از وی خواسته است تا زمان تشکیل دولت جدید، به عنوان نخست وزیر موقت به وظایف خود عمل کند.
میقاتی پس از دیدار با سلیمان تاکید کرد: تصمیم وی برای استعفا یک تصمیم شخصی بوده و با هدف هموار کردن مسیر برای انجام گفت و گوی ملی در این کشور انجام گرفته است.
وی تصریح کرد: من برای استعفا از این سمت با هیچ حزب و گروهی مشورت نکرده ام و این یک تصمیم کاملا شخصی بوده است. دولت میقاتی در ژوئن ۲۰۱۱ میلادی تشکیل شده بود.
سلیمان از میقاتی و سایر اعضای دولت لبنان خواسته است تا زمان تشکیل دولت جدید به وظایف قانونی خود عمل کنند. میقاتی در کنفرانس خبری که پس از دیدار با سلیمان تشکیل شده بود، تاکید کرد: امیدوارم استعفای من مسیر را به منظور یافتن راهکاری برای پایان دادن به بن بست سیاسی لبنان هموار کند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا حاضر است تا ریاست هر کابینه ای را در آینده بر عهده بگیرد، گفت: همان طور که پیش از این نیز گفته ام، صحبت کردن درباره این مساله خیلی زود است.
کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی و تاسف از وضعیت سیاسی لبنان، اعلام کرد: متاسفانه بن بست سیاسی در لبنان منجر به استعفای نجیب میقاتی شد و این مساله ثبات و آرامش در این کشور را تهدید می کند.
کد مطلب: 26346
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *