۰
چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۵

تغییر اکوسیستم کسب و کار ایران با گسترش ارز های مجازی

محسن خدادادی گفت : سرمایه های سرگردان مردم در کنار خودرو ، طلا و مسکن ، وارد بازار ارز های مجازی می شود.
تغییر اکوسیستم کسب و کار ایران با گسترش ارز های مجازی
به گزارش مردم سالاری آنلاین، محسن خدادادی مشاور در حوزه جوانان کارآفرین خانه صنعت کاران ایران در حاشیه نمایشگاه دستاورد های ایمنی و امنیتی پلیس ( ایپاس) با بیان اینکه این روزها شاهد موج جدیدی از کسب و کارهای اینترنتی و پیکج فروشان مجازی ، هستیم ، اظهار کرد: در سال های قبل، سعی جوانان بر ایجاد یک کسب و کار در حوزه صنعتی و یا ثبت شرکت و کار در حوزه تجاری و خدماتی بود .

وی افزود : اما متاسفانه طی یک دهه اخیر و با آمدن بستر های مجازی، برخی از مردان و پسران لباس زنانه به تن کرده و تبدیل به عروسی های اینستاگرامی شده اند.

خدادادی گفت : هرچه تعداد این سلبریتی ها بیشتر شود ، نفوذ آنان در جامعه نیز افزایش پیدا کرده و کم‌کم تبدیل به الگو برای نوجوان و جوانان خواهند شد.

این فعال حوزه کارآفرینی با بیان اینکه در کنار سلبریتی های مجازی بازار پکیج فروشان هم در اینستاگرام، مخاطبان زیادی دارد ، گفت : پیکج فروشان اینستاگرامی با دستکاری هیجانات مخاطب و وعده یک شبه پولدار شدن، محتویات کتاب های زرد آمریکایی را به مردم ایران با بالاترین قیمت ، میفروشند . وی گفت : آنان با حفظ کردن چندین کتاب و برگزاری سمینار های لاکچری و ارائه مطالب کتاب ها در این سمینار ها، کاری می کنند تا مخاطب درکلاس های آموزشی پکیج فروشان ثبت نام کنند و گاهی حتی شهریه این کلاس ها از هزینه یک دانشگاه هم گران تر آب می خورد.

خدادادی با اشاره به تغییر اکوسیستم کسب و کار و هجوم جوانان به بازار های پر ریسک اینترنتی، گفت: هرچقدر تبلیغ ارز مجازی بیشتر می شود ، سرمایه های بیشتری نیز به بازار این نوع ارزها سوق پیدا می کند، به گونه ای که مردم به جای راه اندازی یک کسب و کار در دنیای حقیقی، دار و ندارشان را به امید چند برابر شدن پولشان، در ارز های دیجیتال سرمایه گذاری می کنند.

وی گفت : این افراد که خود را تریدر می نامند، بی وقفه باید صفحه مانیتور را رصد کنند تا علاوه بر سود افزایش قیمت آن ارز، پولشان را هم قبل از سقوط ارزش ارز نجات دهند.

خدادادی خاطر نشان کرد : طی سال های اخیر ، شاهد افزایش قارچ گونه ارز های مجازی و صرافی هایی بودیم که بعد از چند هفته ارزش خود را از دست دادند و صرافی هایشان هم کلاه برداری کردند.

مشاور کسب و کار جوانان کارآفرین در خانه صنعت کاران , با اشاره به خلا وجود یک الگو برای کارآفرینی، گفت : در حال حاضر الگو و راهنمایی برای مردم و و جهت دهی به سرمایه های آنان وجود دارد، برای همین اغلب سرمایه ها به ملک، طلا، خودرو و ارز مجازی سوق پیدا می کند.
کد مطلب: 225330
برچسب ها: کارآفرینی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *